Ruska injekcija za srpsku privredu

Posle posete potpredsednika vlade Rusije Dmitrija Rogozina Beogradu, ruska štampa je pisala da će najveći ruski proizvođači automobila i kamiona "Avtovaz", "Kamaz" i "GAZ" preseliti proizvodnju auto-komponenti iz Turske u Srbiju. Kako navode, taj posao mogao bi srpskim firmama da donese zaradu od oko 30 miliona dolara godišnje. Šta bi to značilo za našu privredu?

Sve je počelo izjavama ruskog potpredsednika Rogozina koji je obraćajući se novinarima rekao da su do sada komponente za proizvodnju kombi linije "gazela" rađene u Turskoj, ali da zbog sadašnje situacije Rusija želi da tu proizvodnju premesti. Rogozin je istakao da je srpska privreda sposobna da proizvede te delove i da veoma brzo očekuje pomak u tom poslu.

U "Grupi GAZ", koja je još 2014. godine započela proizvodnju i prodaju "gazele nekst" u Turskoj, kažu da razmišljaju o proizvodnji u Srbiji, ali nemaju još ništa konkretno pa se verovatno očekuje ponuda naše strane.

"Mogli bi da radima kardane, dakle kardanska vratila koja se sada proizvode u Rusiji i Turskoj. Ona bi bez ikakvih problema mogla da se proizvode i kod nas. Naravno, pored kardana, mogli bi da radimo sve plastične elemente bitne za entrijer vozila", tvrdi Milan Vukasović iz "Verana" uvoznika GAZ vozila za Srbiju.

Srpska strana razmatra koje bi domaće firme mogle da prave auto-komponente i auto-delove za Ruse, a spominju se fabrike kao što su: "Tigar" iz Pirota, "Prva petoletka" iz Trstenika, "Trajal" iz Kruševca, "Krušik akumulatori" iz Valjeva, "Zastava tapacirnica" iz Kragujevca.

Međutim, uvoznik za Srbiju "Verano" napominje da bi u slučaju industrijske kooperacije ta vozila znatno pojeftinila, te bi naši građevinari dobili odličnu priliku da obnove vozni park.

"Mi bismo automatski i kod prodaje samih automobila za toliko kolika je vrednost carine bili povoljniji prema klijentima, a to u proseku znači dodatnih još hiljadu do dve hiljade evra", napominje Vukasović.

U decembru prošle godine bilo je govora i o tome da Rusija razmatra embargo na uvoz auto-delova i auto-komponenti iz Turske, ali do toga nije došlo.

Ipak, ruska carina posle događaja u Siriji pojačala je mere provere robe koja stiže iz Turske, zbog čega je došlo do zastoja isporuka auto-komponenti ruskim proizvođačima.

Primera radi, unija "Avtovaza", "Renoa" i "Nisana" uvozi iz Turske oko 200 vrsta auto-delova. Krajem decembra ruski proizvođači su uspeli da normalizuju isporuke iz te zemlje, ali u slučaju da izbiju novi problemi pripremaju alterantivne sheme nabavki.

"Avtovaz" je jedan od lidera automobilske industrije u Rusiji. Samo u 2014. godini proizveo je 28 miliona vozila, dok je najveći ruski proizvođač teretnih vozila "Kamaz" proizveo više od dva miliona teretnjaka.

Број коментара 15

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво