Ruska injekcija za srpsku privredu

Posle posete potpredsednika vlade Rusije Dmitrija Rogozina Beogradu, ruska štampa je pisala da će najveći ruski proizvođači automobila i kamiona "Avtovaz", "Kamaz" i "GAZ" preseliti proizvodnju auto-komponenti iz Turske u Srbiju. Kako navode, taj posao mogao bi srpskim firmama da donese zaradu od oko 30 miliona dolara godišnje. Šta bi to značilo za našu privredu?

Sve je počelo izjavama ruskog potpredsednika Rogozina koji je obraćajući se novinarima rekao da su do sada komponente za proizvodnju kombi linije "gazela" rađene u Turskoj, ali da zbog sadašnje situacije Rusija želi da tu proizvodnju premesti. Rogozin je istakao da je srpska privreda sposobna da proizvede te delove i da veoma brzo očekuje pomak u tom poslu.

U "Grupi GAZ", koja je još 2014. godine započela proizvodnju i prodaju "gazele nekst" u Turskoj, kažu da razmišljaju o proizvodnji u Srbiji, ali nemaju još ništa konkretno pa se verovatno očekuje ponuda naše strane.

"Mogli bi da radima kardane, dakle kardanska vratila koja se sada proizvode u Rusiji i Turskoj. Ona bi bez ikakvih problema mogla da se proizvode i kod nas. Naravno, pored kardana, mogli bi da radimo sve plastične elemente bitne za entrijer vozila", tvrdi Milan Vukasović iz "Verana" uvoznika GAZ vozila za Srbiju.

Srpska strana razmatra koje bi domaće firme mogle da prave auto-komponente i auto-delove za Ruse, a spominju se fabrike kao što su: "Tigar" iz Pirota, "Prva petoletka" iz Trstenika, "Trajal" iz Kruševca, "Krušik akumulatori" iz Valjeva, "Zastava tapacirnica" iz Kragujevca.

Međutim, uvoznik za Srbiju "Verano" napominje da bi u slučaju industrijske kooperacije ta vozila znatno pojeftinila, te bi naši građevinari dobili odličnu priliku da obnove vozni park.

"Mi bismo automatski i kod prodaje samih automobila za toliko kolika je vrednost carine bili povoljniji prema klijentima, a to u proseku znači dodatnih još hiljadu do dve hiljade evra", napominje Vukasović.

U decembru prošle godine bilo je govora i o tome da Rusija razmatra embargo na uvoz auto-delova i auto-komponenti iz Turske, ali do toga nije došlo.

Ipak, ruska carina posle događaja u Siriji pojačala je mere provere robe koja stiže iz Turske, zbog čega je došlo do zastoja isporuka auto-komponenti ruskim proizvođačima.

Primera radi, unija "Avtovaza", "Renoa" i "Nisana" uvozi iz Turske oko 200 vrsta auto-delova. Krajem decembra ruski proizvođači su uspeli da normalizuju isporuke iz te zemlje, ali u slučaju da izbiju novi problemi pripremaju alterantivne sheme nabavki.

"Avtovaz" je jedan od lidera automobilske industrije u Rusiji. Samo u 2014. godini proizveo je 28 miliona vozila, dok je najveći ruski proizvođač teretnih vozila "Kamaz" proizveo više od dva miliona teretnjaka.

broj komentara 17 pošalji komentar
(četvrtak, 21. jan 2016, 14:31)
anonymous [neregistrovani]

Bolje prihvatiti svaku priliku nego cekati

Znam da je opel nekad u Kikindi proizvodio bregaste osovine. Nazalost sad je deo te fabrike prodat Cimosu(iz SLO), a deo Francuzu(kog su proterali iz Madjarske zbog prljave tehnologije). Iako ta "Livnica" jos uvek pravi delove za BMW, Reno i ... Svakako da trebamo prihvatiti svako ulaganje koje se nudi, da bi ljudi imali posao. Da bi ljudi u Srbiji bolje ziveli, trebaju biti zaposleni.

(četvrtak, 21. jan 2016, 14:04)
Дванаест година до пензије! [neregistrovani]

РЕ:Нешто мала цифра за тако велике фирме...

Пажљивом читаоцу не би промакло да би тај посао могао српским фирмама да донесе Зараду од око 30 милиона долара годишње, а не да за толико произведе робе! Ако произвођач заради 5 или 10 % и држава ће још више...

(četvrtak, 21. jan 2016, 11:43)
anonymous [neregistrovani]

cifra

30miliona? Nesto mala cifra za tako velike firme. To je jedno imanje tamo nekog holivudskog glumca. Mora da je napravljena greska u brojci

(sreda, 20. jan 2016, 17:16)
anonymous [neregistrovani]

Диверзификација тржишта

Свака инвестиција је добродошла, поготово ако је из Русије, то нам отвара пут евроазијском тржишту и смањује зависност од западног.

(sreda, 20. jan 2016, 16:47)
anonymous [neregistrovani]

Re: Cekaj, ne zurite

Ta, kako si lepo informisan od zapadnih medija, "ekonomija u kolapsu" uložila je u Srbiju preko 4.000.000.000 dolara. A njihova ulaganja nisu morali da subvencionišu poreski obveznici Srbije. Ali o tome u medijima tu i tamo procuri pola rečenice, dok se za svaki evroatlanski evro/dolar pravi medijski spektakl.
I, budi siguran, nisu u kolapsu, nisu razoružani, nisu bez uticaja, nisu bez para. Tu Obaminu bajku jedino još mogu da progutaju Amerikanci uljuljkujući se u fantaziju o najmoćnijoj dominantnoj sili

(sreda, 20. jan 2016, 16:30)
anonymous [neregistrovani]

Re:Cekaj ne zurite...

...zurite,treba zuriti...na zalost u Srbiji nema ko,nema ni jednog ekonomiste da zna,mada u Srbiji ima fakulteta Ekonomije,Srbija nema sposobnog menadjera a ponudu prihvati objerucke...objerucke...Gradjani u Srbiji,mada je era internetada su bogate drzave preplavljene novcem...i Rusija je...ali ih zato Druzina na vlasti obmanjuje Slatkim praznim pricama i zacudo,vjeruju im...sada je prilika i bila je cijelu proslu i predproslu godinu,Zapadne firme traze gdje ce,u Srbiju...Prijatelji se slusaju...(100 %,jedna od vecih Eu Banki,danas,na svotu 30-50 000 € ,jednostavno,orocenih na 4 g,nude kamatu za prve 3 g,001 %,zvanicno je...u Srbiji spavaju i spremaju se za izbore)

(sreda, 20. jan 2016, 16:29)
Inzenjer [neregistrovani]

Srpska autoindustrija

Od 2000. smo imali niz propusta u nasoj automobilskoj industriji, da smo sad dosli do toga da nemamo autoindustriju.
Otkupljena je licenca za proizvodnju FIAT Punto (zastava 10), u isto vreme prodata fabrika Zmaj Zemun koja je bila jedini nas proizvodjac naplataka za automobile. Zmaj je potom zatvoren, a mi ostali primorani da uvozimo banalan prozvod po ne bas malim cenama. Dogovorena investicija GM-a i sklapanje opel astre, i povrh svega i investicije u Zastavinu fabriku automobila, poklonili smo je FIAT-u. Ugasen razvojni biro u Kragujevcu, inzenjer u beli svet. 

(sreda, 20. jan 2016, 15:53)
Markovljev [neregistrovani]

Pogrešne predstave ...

Već više od 25 godina nas neko zamajava privatnim biznisom i kako država treba sve da rasproda ili privatizuje pa će nam biti bolje. Po mom mišljenju je država jedini garant poštenom biznisu i sigurnosti radnika po fabrikama i preduzećima i da će dobit ostati u državi i od toga se graiti putevi, obnavljati bolnice, škole itd. Medjunarodne korporacije u vlasništvu nekoliko najbogatijih klanova su preuzele imovinu država i sada gospodare svetom i odredjuju u kom smeru će svet ići a nažalost na dobro to nemiriše. Koliko su kompanije samostalne kada država odluči da uvede sankcije nekoj državi? Kada bi bila istina o privatnosti, države nebi mogle uticati na to sa kim će kompanija trgovati i zato pozdravljam svaku odluku Vláda Srbije i Rusije o privrenoj saradnji državnih preduzeća. To je sigurnost za sve učesnike, od proizvodjača do potrošača i ranika po fabrikama.

(sreda, 20. jan 2016, 15:27)
Dejan [neregistrovani]

državne kompanije

Pa zar moraju državne kompanije da proizvode i i izvoze? Država može da se potrudi i pomogne privatniku da uzme kredit i izfinansira mašine i alate koje su potrebne za proizvodnju. Ako država nema banku neka dozvoli Sberbank iz Rusije da kreditira privrednike. Sve se može kad se hoće, pitanje je dali se hoće. A to pitanje je mnogo teže nego da se izvoze delovi.

(sreda, 20. jan 2016, 15:15)
anonymous [neregistrovani]

RE: Cekaj, ne zurite

Polako Rajko... radi se o poslovanju... i o jos puno toga... ne radi se o poklanjanju..