Zimski aranžmani, razonoda i prihod

Razdvajanje novogodišnjih praznika i zimskog školskog raspusta produžiće turističku sezonu u zemlji i povećati prihod, veruju domaći turistički poslenici. Sneg na planinama danima pada, pa od nedelje ponovo počinje skijanje na Zlatiboru.

Na Kopaoniku se pušta u rad i žičara Krčmar tako da će skijašima i borderima biti na usluzi 14 žičara i 17 staza na kojima ima do 30 centimetara utabanog snega. Veliki broj gostiju tokom februara, u vreme zimskog raspusta, očekuje se i u banjama Srbije.

Zbog obilja snega tokom prošle zime, domaća skijališta su ostvarila rekordne rezultate, jer su imali za trećinu više gostiju. Ni najveći optimisti nisu se nadali da ova sezona može da bude još uspešnija, ali, ako se po jutru dan poznaje, već sada u domaćim skijalištima ima za deset odsto više gostiju.

"Po našim saznanjima svi smeštajni kapaciteti su već rasprodati, traži se krevet više i već sada na Kopaoniku imamo oko 3.500 skijaša na stazama", kaže Dejan Ljevnaić, direktor "Skijališta Srbije".

Više cena aranžmana koje su ranije bile u januaru sada su se preselile u februar. Taj mesec je inače najskuplji u svim evropskim skijalištima, pa su domaće planine ipak konkurentnije.

Pored domaćih skijališta, naši turisti zbog pristupačnih cena već godinama rado biraju i skijališta u Bugarskoj.

"Nešto veće interesovanje ove godine je i za Republiku Srpsku, za Jahorinu što nas veoma raduje. Za februar se najavljuju dobri klimatski uslovi na toj planini što će skijašima omogućiti pravo uživanje na snegu", rekao je Aleksandar Seničić, direktor JUTE.

Domaće banje su naš veliki, ali i dalje nedovoljno iskorišćen potencijal.

"Mi zaista imamo velika očekivanja kada su banje u pitanju, s obzirom na to da su one pored ski-centara veoma zastupljene u našoj zimskoj kampanji. Očekujemo da se ovo produženje raspusta odrazi i na promet u banjama. Precizne podatke ćemo imati krajem marta, ali zaista verujemo da ćemo imati izuzetne rezultate", kaže Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije.

U nacionalnoj turističkoj organizaciji kažu da je februar proglašen mesecom turizma, kada će promotivne aktivnosti biti veoma snažne, a sve će kulminirati 18. februara, kada počinje Beogradski sajam turizma koji je već godinama apsolutni lider u ovom delu Evrope.

broj komentara 1 pošalji komentar
(nedelja, 17. jan 2016, 10:30)
Aggro [neregistrovani]

Čišćenje

Kopaonik je od sezone 14/15 povećao cenu ski pasa u proseku za 20%-25% za sezonu 15/16. Razlog ovome je ogroman broj turista i nesolidarnost sa istim. U principu - ideja je ne razmišljati o domaćim turistima koji mogu svoje skromno utočište da nađu na Staroj Planini, već o strancima koji mogu da upumpaju više novca u korporaciju i time aktivirati više lufta za malverzacije. Dejavu?