Читај ми!

Blagi rast prodaje automobila

U junu je u Srbiji je prodato više od 2.000 novih vozila, što je neznatan rast prodaje u poređenju sa istim periodom prošle godine. Blagi rast prodaje prodavci obrazlažu boljim privrednim uslovima, ali ostaje nepoznato koliko je od 10.000 vozila, koliko je prodato, otišlo u reeksport preko granice na neka druga tržišta.

U Udruženju uvoznika kažu da je bolja prodaja rezulat odjeka Sajma automobila ali i povećane tražnje pred godišnje odmore. Uvoznici planiraju da državi predlože da se do Nove godine ograniči uvoz polovnih vozila na standard motora "Evro 4" i da se uvede kontrola trošenja sredstva od naplate ekološke takse.

Takođe uvoznici traže da se automobili velikih kubikaža oslobode viskokih taksi jer ponekad registacija za njih prevazilazi njihovu tržišnu vrednost.

Oni su zadovoljni postignutim rezltatima u prodaji ali ipak ističu da ne daju svi tačne podatke, jer mnoga vozila se samo uvezu i izvezu iz Srbije.

"Nažalost ne možemo da utvrdimo tačno koliki je reeksport automobila, ali znamo da se ta cifra kreće između 15 i 20 odsto što na naše tržišite od 20.000 vozila iznosi oko 3.500 do 4.000 automobila", kaže predsednik Udruženja uvoznika automobila i delova Srbije Milan Vukasović.

Na polugodišnjem nivou, najviše je isporučeno Škodinih automobila čak 1.900, što je 17 odsto domaćeg tržišta novih automobila.

"Fijat" je u istom periodu prodao 1.656 vozila (15 odsto tržišta), dok "Folksvagen" drži treće mesto sa 992 automobila, odnosno oko devet odsto učešća na srpskom automobilskom tržištu.

Interesantno je da se način plaćanja umesto kešom promenio u kredite i lizing, što pokazuje da se privreda oporavlja.

"Kako sada stvari stoje, plaćanje kod nas je promenilo smer i sada preko 65 odsto vozila prodajemo na kredit ili lizig a 25 odsto za keš ili preko računa u gotovom", kaže Dušan Cincar iz "Auto-Čačak Škode".

"Fijat" je prvi na tržištu ponudio reciklažu svih automobila ali i popust za sva vozila koja su proizvedena u Kragujevcu bez obzira na godine.

Nude popust od 2.500 evra plus zamenu staro za novo, što znači da se popularni model "500 l" koji se proizvodi kod nas može kupiti uz otkup starog automobila za 7.400 evra.

"Želimo da pomognemo da se srpsko tržište oporavi, da ide napred. Dajemo kupcima i beskamatne kredite, imamo za flotne prodaje posebne pogodnosti, ali i automobile na metan koji tri puta manje troše nego da idu na benzin", navodi Umberto Januceli, direktor "Fijat Krajsler automobili Srbija".

Bolji rezultati prodaje očekuju se posle Salona automobila u Frankfurtu polovinom septembra, kada će se pojaviti veći broj novih modela što uvek probudi tržšte.

 

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 07. јул 2025.
35° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом