Auto-put od Niša do Drača, investicija od milijardu evra

Protokol o izgradnji auto-puta Niš-Merdare-Priština-Tirana-Drač premijeri Srbije i Albanije trebalo bi da potpišu za 15 dana, u Beču. To je jedan od nekoliko projekata o kojima se razgovaralo i pre nekoliko dana u Tirani. Prema prvim procenama, potrebno je obezbediti oko milijardu evra.

Premijeri Srbije i Albanije Aleksandar Vučić i Edi Rama dogovorili su se da, zajedničkim pismom, od Evropske unije zatraže finansijsku pomoć za projekat auto-puta od Niša do Drača, a Srbija je spemna da u finansiranju učestvuje i sopstvenim sredstvima.

Političari su kažu otopili višedecenijski led na relaciji Beograd-Tirana. Sada je na redu ekonomija da se zajedničkim projektima povežu zemlje regiona.

Za pregovaračkim stolovima od Berlina, preko Beograda do Tirane, razgovaralo se o gradnji puteva i pruga. Najbliži realizaciji je, kažu, auto-put od Niša preko Merdara Tirane pa do Drača.

Ministarka saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović objašnjava da postoji jedan deo puta koji je napravljen kao auto-put, postoji deo koji mora da se rekonstruiše i deo auto-puta koji mora da se napravi.

"Neke preliminarne procene govore da je potrebno blizu milijardu evra da bi se uradio u punom profilu auto-put. Jedan deo ovog projekta već se finansira iz sredstava EU u smislu projektne dokumetnacije. Kada premijeri budu predstavili ove projekte u Beču, onda moramo da razgovaramo o studiji izvodljivosti i načinima izgradnje", kaže Mihajlovićeva.

Bečki sastanak premijera i potpisivanje protokola očekuje se sredinom juna. Srpsko-albanska stručna grupa već šest meseci razmatra rezličite putne i pružne projekte, kažu u CIP-u.

Generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP, član Radne grupe Milutin Ignjatović ističe da to znači povezivanje Srbije, povezivanje Balakana sa drugim zemljama u okruženju, što je pozitivno, jer do sada za to, kako kaže, nije bilo sluha.

"Mene to izuzetno raduje, CIP je spreman, mi imamo stručnog kadra i potencijala za izradu kako autoputne saboraćajnice bilo koje vrste, pa i ove Niš-Priština-Tirana", kaže Ignjatović.

Srbiji je kažu u Vladi stalo da se kao centralna zemlja poveže sa svim državama u regionu. Do regionalnog povezivanja stalo je i Evropskoj uniji pa bi lakše mogla da da sredstva, kažu upućeni.

Ekonomista Milan Kovačević kaže da iako bi neki drugi pravci bili hitniji da ih dovršimo, ovaj pravac ima jednu prednost - regionalan je i lakše će se naći finansiranje.

"Bilo bi važno da finansiranje tog auto-puta padne na naš teret u onom delu koji prelazi preko naše teritorije, do administrativne linije, bilo bi dobro da deo padne na vlasti u Prištini, a ostatak u Albaniji da ne bude prelivanja troškova", smatra Kovačević.

Srbija i Albanija nastavljaju razgovore i o drugim zajedničkim projektima poput pruge od Kraljeva, odnosno Rudnce, preko Prištine do Tirane, a najveći problem je što treba obezbediti mnogo novca.

Број коментара 39

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
23° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи