Читај ми!

Izgradnja mosta kod Ćuprije u tri smene

Mostograditelji Preduzeća "Mostogradnja" Beograd i "Goša Fom" iz Smederevska Palanke, dok drugi slave Praznik rada, danas završavaju izgradnju železničkog mosta preko Velike Morave kod Ćuprije na deonioci dvokolosečne pruge u izgradnji Gilje-Ćuprija-Paraćin, na "Koridoru 10".

Na mostu danas radi oko 50 ljudi, završavamo radove, predajemo most graditeljima pruge, italijanskoj kompaniji "Italijana konstruzioni CAF", izjavio je Tanjugu na mostu rukovodilac radova.

"Radimo na farbanju i postavljanju tzv. "gumenog tepiha" na mostu, objasnio je on.

Most je dug 322,5 metra, raspona 52,5 metara. Italijanska kompanija je do mosta i sa jedne i sa druge strane, položila kolosek, a "Simens" postavio kontaktnu mrežu. "Italjiana konstruzioni CAF" je na koloseku završila oko 90 odsto radova, a toliko, otprilike i "Simens", koji očekuje da se ova deonica pruge bude puštena u saobraćaj u avgustu.

Most je čelični, težak 2.400 tona, dug je 322,5 metara, raspona 52,5 metara i drži ga ukupno šest stubova od kojih su dva rečna.

Radnici "Goše" i "Mostogradnje" mesecima su radili u tri smene, noću, vikendom i praznicima kao danas, kako bi most završili u planiranom roku. Izgradnju mosta je, 1. marta 2011. godine počeo austrijsko-slovenački konzorcijum "Alpina-Meteorit" pa prekinuo zbog stečaja.

"Goša" i "Mostogradnja" radove su počeli 24. aprila prošle godine prema sporazum o izgradnju koji su potpisali sa "Železnicama Srbije".

Vrednost poslova, prema ugovoru, koji su ove srpske firme obavile je 2,5 miliona evra. "Alpina" je na mostu izgradila sve betonske stubove predviđene projektom, u koje je, ugrađeno blizu 11.000 tona betona. Do odlaska u stečaj, "Alpina" je izgradila i 67,5 metara mosta. Izgradnju ovog mosta finansira Evropska investiciona banka a investitor je kompanija "Železnice Srbije".

Most je izgrađen u okviru celokupne rekonstrukcije i modernizacije deonice pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, koju, prema ugovoru od 2. jula 2012. godine, od 1. marta 2013. gradi "Italijana kostruzioni CAF", a kontaktnu električnu mrežu i signalne uređaje kompanija "Simens".

Reč je o dvokolosečnoj pruzi dugoj 10,5 kilometara za brzine do 167 kilometara na sat.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 02. мај 2024.
24° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво