Читај ми!

Uskoro gradnja tri mosta u Beogradu

Na obilaznici oko Beograda gradiće se još dva mosta, na Savi kod Ostružnice i na Dunavu kod Vinče, kao i još jedan most preko Save za Koridor 11 kod Obrenovca, rečeno je u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Most preko Save kod Ostružnice će početi da se gradi već do kraja godine, u okviru gradnje druge trake autoputa na obilaznici, rekao je državni sekretar u tom ministarstvu Dejan Trifunović dodajući da će tender za most biti raspisan u maju, prenosi Tanjug.

"Možemo očekivati u narednom periodu tri nova mosta", istakao je Trifunović dodajući da će prvo biti izgrđen most kod Ostružnice koji će se finansirati uštedom iz kredita Evropske investicione banake u vrednosti od 30 milona evra.

Most na Savi kod Obrenovca će se graditi u okviru planirane koncesije na Koridoru 11 kako bi povezao prvu deonicu tog autoputa Surčin - Obrenovac, naveo je Trifunović.

Govoreći o obilaznici oko Beograda, on je rekao da u okviru prve faze obilaznice treba da se završi druga traka autoputa od Ostružnice do Bubanj Potoka u dužni od 24 km i da je za to potrebno oko 200 miliona evra.

Predviđena je i druga faza obilaznice koja podrazumeva gradnju autoputa od Bubanj Potoka do Vinče i Pančeva u dužini oko 31 km, zajedno sa drumsko-železničkim mostom preko Dunava, a prema prvim procenama ukupna vrednost radova će iznositi 470 miliona evra.

Za završetak prve faze i realizaciju druge faze je, prema rečima Trifunovića, potpisan Memorandum sa kineskom kompanijom Sinohidro, koja treba do kraja ovog meseca da dostavi ponudu za tu investiciju.

"Tu ne postoji nikakvo pravo ekskluziviteta, što znači da se može pregovarati i sa drugim stranama", naglasio je Trifunović.

Trifunović očekuje da bi ti projekti na obilaznici oko Beograda, koja je deo Koridora 10, mogli da budu realizovani u naredne dve godine.

"Obilaznica se, kao što je praksa svuda u svetu, neće naplaćivati iako je deo Koridora 10, ali ono o čemu razmišljamo jeste naplata na delu obilaznice od Bubanj Potoka do Pančeva. Konkretno, drumsko-železnički most može biti predmet naplate i treba da bude. To je upravo motiv za investitore da ulože u taj deo", rekao je Trifunović.

Druga faza gradnje obilaznice oko Beograda je važna i za realizaciju projekta Beograd na vodi i funkcionisanje buduće glavne železničke stanice Beograda centar u Prokopu, dodao je Trifunović.

Petlja Batajnica, koja je deo obilaznce, treba da bude završena do 1. maja ove godine, a druga traka autoputa od Dobanovaca do Ostružnice do 1. juna.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи