Читај ми!

Neto profit "Er Srbije" 2,7 miliona evra

Kompanija "Er Srbija" saopštila je da je u prošloj godini ostvarila neto profit od 2,7 miliona evra. U prvoj punoj godini poslovanja prihodi avio-kompanije uvećani su za 87 odsto i iznosili su 262 miliona evra, što je najbolji rezultat u istoriji nacionalnog avio-prevoznika.

Finansijski rezultati, čiju je reviziju izvršio KPMG, odraz su značajnog rasta putničkog saobraćaja i obima prevezenog tereta, saopšteno je iz "Er Srbije".

Tokom 2014. godine, ukupno 2,3 miliona putnika je letelo ovom avio-kompanijom, što je za 68 odsto više nego u 2013. godini. Kapacitet "Er Srbije" za prevoz putnika, koji se meri proizvodom ukupnog broja raspoloživih sedišta i ukupno pređenih kilometara, povećan je za 74 odsto, na 3,3 milijarde do kraja 2014. godine, prenosi Tanjug.

Uprkos ovom povećanju, iskorišćenost kapaciteta za prevoz putnika (SLF) avio-kompanije je uvećana za tri procentna poena, sa 64 odsto u 2013. godini, poslednjoj godini poslovanja "Jat ervejza", na 67 odsto u 2014. godini.

"Er Srbija kargo" je u 2014. godini prevezao 2.700 tona tereta, što predstavlja rast od 67 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Kargo usluge su i dalje glavno područje rasta za "Er Srbiju", navodi se u saopštenju.

Letovi "Er Srbije" su u protekloj godini u 78 odsto slučajeva polazili na vreme sa međunarodnog aerodroma u Beogradu "Nikola Tesla", što je povećanje od četiri procentna poena u odnosu na pokazatelje koje je beležio bivši "Jat ervejz".

Generalni direktor "Er Srbije" Dane Kondić rekao je da ti rezultati predstavljaju značajno dostignuće koje potvrđuje efektivnost strategije te kompanije.

"Ponosni smo što smo bili u prilici da ispunimo zadatak koji nam je poveren, a to je da postignemo snažan rast, da postanemo vodeći avio-prevoznik u regionu i, što je najvažnije, da to ostvarimo kao komercijalno održivo i profitabilno preduzeće i da pritom postanemo ključni pokretač ekonomskog rasta u Srbiji", rekao je Kondić.

Prema njegovim rečima, profit koji je ostvaren u 2014. jeste pre svega odličan znak za budućnost, jer postavlja čvrst temelj za dalji napredak i jasan je dokaz o tome šta je moguće postići kada se uspostave prave strategije i strukture upravljanja.

"Dugujemo zahvalnost za kontinuiranu podršku našim akcionarima – Vladi Republike Srbije i 'Etihad ervejzu'. Takođe bih želeo da se zahvalim našim zaposlenima na njihovom doprinosu i napornom radu, bez čega ovaj uspeh ne bi bio moguć", poručio je Kondić.

Mali: "Er Srbija" dala novi imidž našoj zemlji 

Predsednik Nadzornog odbora "Er Srbije" Siniša Mali izjavio je da ostvareni profit predstavlja izvanredan rezultat za nacionalnu avio-kompaniju i za budućnost vazduhoplovstva u Srbiji i na Balkanu.

"Er Srbija je dala novi imidž našoj zemlji. Naša nacionalna avio-kompanija često je prvi kontakt koji investitori i gosti imaju sa Beogradom i Srbijom. Nivo i kvalitet usluga, izgled i ambijent aviona su slike moderne Srbije koje želimo da pošaljemo u svet", rekao je on.

Mali je dodao da će biti nastavljeno učvršćivanje pozicije "Er Srbije" i investiranje, kako bi se domaćoj avio-kompaniji omogućilo da nastavi putem daljeg rasta.

Predsednik i generalni direktor "Etihad ervejza" Džejms Hogan izjavio je da ga veoma raduje napredak koji je "Er Srbija" postigla u ispunjavanju svojih poslovnih ciljeva na veoma konkurentnom evropskom tržištu.

"Nastavak uspešnog poslovanja u izazovnom okruženju zavisiće ne samo od neprekidnog ulaganja u radnu snagu i inovativne proizvode i usluge, već i od stalne stroge finansijske discipline i usredsređenosti na troškove, što je obeležilo i njenu prvu godinu poslovanja", rekao je Hogan.

"Er Srbija" je u maju 2014. godine objavila poslednje godišnje finansijske rezultate bivšeg "Jat ervejza", koji su prvi put u istoriji avio-kompanije pripremljeni prema Međunarodnim standardima finansijskog izveštavanja (IFRS), koji su prošli nezavisnu reviziju kuće KPMG. "Jat" je u 2013. godini imao gubitak od 73 miliona evra.

Od osnivanja "Er Srbije" 26. oktobra 2013. godine, avio-kompanija je rebrendirana i u flotu je uvedeno deset aviona "Erbasove" nove generacije, od kojih osam A-319 i dva A-320. Time je prosečna starost flote smanjena sa 25 na 10 godina, čime su omogućeni veća pouzdanost i značajno smanjenje operativnih troškova, dodaje se u saopštenju.

Tokom 2014. godine, mreža direktnih linija "Er Srbije" uvećana je na 40 destinacija u 30 zemalja, a poslednja linija koja je uspostavljena u decembru, ponovo je povezala Zagreb i Beograd, rutu na kojoj se poslednji put letelo pre 23 godine.

Avio-kompanija je takođe uspostavila veze sa još 35 destinacija putem kod šer partnerstava sa avio-kompanijama "Erberlin", "Aeroflot", "Etihad ervejz", "Etihad ridženel" i "Tarom". "Er Srbija" je takođe osnovala novi čarter-brend "Aviolet", koji letove obavlja sa četiri rebrendirana i obnovljena aviona "boing B737-300".

Tokom 2014. godine, avio-kompanija je uvećala broj zaposlenih za više od 400 novih stručnjaka.

Odeljenje tehnike "Er Srbije" je zaposlilo 44 inženjera i tehničara kako bi se uspostavila infrastruktura za linijsko održavanje na Međunarodnom aerodromu "Nikola Tesla" u Beogradu.

Postdiplomski program  

"Er Srbija" je u septembru 2014. godine objavila svoj najveći međunarodni konkurs za pilote, putem kojeg je do kraja godine zaposleno više od 40 novih pilota. Konkurs za prijem kabinskog osoblja privukao je gotovo 1.700 kandidata – najviše u istoriji avio-kompanije, što ukazuje na to da nacionalna avio-kompanija uliva poverenje i postaje omiljeni poslodavac među mladima u Srbiji.

Avio-kompanija je takođe pokrenula prvu fazu svog sveobuhvatnog postdiplomskog programa obuke za razvoj mladih menadžera, u saradnji sa "Etihad ervejzom". Devet mladih profesionalaca, građana Srbije, završilo je intenzivni devetomesečni program teorijske i praktične obuke koji obuhvata sve aspekte poslovanja u oblasti avijacije i sada radi u različitim sektorima avio-kompanije.

U studiji koju je krajem 2013. godine sproveo "Oksford ekonomiks", lider u globalnim ekonomskim prognozama i kvantitativnoj analizi, procenjeno je da bi "Er Srbija" mogla da učestvuje sa 1,5 odsto u godišnjem BDP-u Srbije kroz ukupne efekte njenog poslovanja na razvoj poslovnih mogućnosti, turizma, trgovine, investicija i globalne povezanosti, navodi se u saopštenju.

Dodaje se da je "Er Srbija" prevezla ukupno 154 tone humanitarne pomoći u tovarnom prostoru svojih letelica za Beograd i takođe za Banjaluku u Bosni i Hercegovini tokom poplava prošle godine.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво