Читај ми!

Uskoro automobili na metan iz Kragujevca

Prvi automobili koji će imati fabrički serijski ugrađen metan kao pogon biće automobili koji se proizvode u Kragujevcu, modeli "fijata 500-L" sa benzinskim motorom.

Pogon na metan je čistiji, mnogo jeftiniji čak i od najpopularnijeg tečnog gasa, a benzinske pumpe za taj gas već su podignute u svim većim gradovima u Srbiji.

U Italiji, metan je čak popularniji od TNG gasa, pa tako "Fijat" ima razvijenu tehnologiju koju najčešće ugrađuje u vozila komunalnih službi, državne uprave i taksi udruženja.

Put od Beograda do Kragujevca dovoljno je dobar pokazatelj koliko je metan isplativ pogon. "Fijat 500-L" sa benzinskim motorom od 900 kubika koji je iovako mali potrošač, sa jednim rezevoarom može da pređe i do 350 kilometra, a cena pređenog kilometra ne može da pređe 3,7 dinara, što metan kao pogon stavlja na prvo mesto po štedljivosti.

Italijani su prvi uvideli koliko je metan ekološki čist, pa su tako svim vozilima koja se koriste u gradu u komunalnim službama dali posebne podsticaje, a negde čak i besplatno parkiranje. "Fijat" je pionir u ovoj tehnologiji i kroz taj proizvod obraća se velikim kupcima koji godišnje prelaze mnogo kilometara.

"Imamo specijalno razvijene programe za ubrizgavanje i sagorevanje metana u cilindrima. Težimo i u ovom modelu 500-L da rad, snaga i elastičnost motora budu što veći. Ekonomska isplativost je velika, ali su tu i ekološki benefiti. Jednostavno, metan je za komercijalna vozila u nekim slučajevima isplativiji nego dizel", kaže Umberto Lanučeli, komercijalni direktor "Fijata".

Modeli 500-L na metan proizvodiće se za poznatog kupca u većim serijama, a njihova prodaja počeće od aprila.

"Mi pravimo specijalan program upravo za taksi službe u Beogradu i ostalim većim gradovima Srbije. Želimo da napravimo jedan nacionalni taksi koji ne bi bio izvan udruženja, ali bi bio deo svakog udruženja u Srbiji. Ekologija je u prvom planu", kaže Dijego Velini iz kompanije "Fijat automobili Srbija".

Najčešća zapremina boca za metan je oko 27 litara, što je oko 12,5 kilograma. S jednim rezervoarom pređe se oko 250 kilometara gradske vožnje, a na otvorenom oko 350 kilometara.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 08. мај 2024.
22° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара