Читај ми!

Tržište automobila izlazi iz krize

Za razliku od evropske privrede, američka ekonomija se oporavila od krize. Najbolji dokaz je rast prodaje automobila. Samo "Džip" u vlasništvu "Fijata" prodao je preko milion automobila na američkom tržištu, a opravljaju se i "Dodž", "Ford" i "Krajsler".

Posle pravog neuspeha poslednjih pet godina, američka industrija automobila počela je brzi oporavak. Ovom oporavku kumovala je i državna intervencija Obamine admistracije koja je samo u "Krajsler" uložila više od 30 milijardi dolara u poslednjih pet godina.

Tražnja raste, kažu prodavci u Americi, a glavni razlog je cena beznina koja vrtoglavo pada. Prošle godine "Be-Em-Ve" je prodao prošle godine 340.000 vozila, a "Mercedes" 330 hiljada vozila. "Leksus" je bio treći sa 31.0000 vozila. Na četvrtom mestu je "Audi", a peti je "Kadilak".

"Američka ekonomija će nastaviti da se oporavlja. Rast primanja ići će naruku proizvođačima automobila. Novi zakoni i veći porezi za bogate biće dobri da se ojača srednja klasa koja brojčano kupuje najviše automobila, a masa nam je uvek potrebna", kaže direktor "Forda" Mark Fild.

Druga velika tekovina sajma automobila u Detroitu su kineski proizvođači automobila koji su se prvi put predstavli u Americi i najavli skori dolazak.

Do sada oni nisu bili konkuretni pre svega zbog tehnologije. Naime, sedišta su bila rađena od sirove kože, plastika je vremenom dobijala ružan miris, motori su bili stari i mnogo su trošili.

Kinezi su za samo pet godina kupili od Evrope stotinak fabrika automobila. Kupili su i "Volvo" koji će za ceo svet od sledeće godine biti montiran u Kini. To su veliki pomaci, pa će uskoro biti i niža cena automobila premijum klase.

"Niko u Americi neće gledati gde je i šta je urađeno. Da li će nekome smetati da na automobilu piše 'mejd in čajna' - pa, nikome to ne smeta na ajfonu ili televizoru, što bi smetalo na automobilu?", pita se Elen Mask iz kompanije "Tesla Motors".

U Americi se u modu vraćaju veliki automobili koji se još zovu "masl kar" od 500 do 800 konja. Tome treba dodati i jeftin benzin, pa tako potrošnja nije više ograničavajući faktor. Tema 2015. godine bi mogla biti brzina i snaga.

"Mi dajemo ono što Evropa ne može. Obnavljamo legende auto-industrije. Prodaja ide bolje što je snaga veća. Svi traže pored toga i nadogradnju kao da su svi trkači na jednu milju, a ne da im auto služi za vožnju do posla", kaže El Gardner iz "Krajslera".

I Srbija na sajmu u Detroitu ima svoje predstavnike. Na poznatom "Mišelinom konkursu" dve nagrade za automobile budućnosti odneli su srpski dizajneri Marko Luković i Petar Vuković.

Oni su napravili automobile dovoljno dobre za daleke 2050, 2060. godine, a ti automobili se jedino teško probijaju kod nas.

Država bi mogla malo više da se pozabavi time, jer ono što je najbitnije na automobilu u budućnosti neće biti pogonski sklop već dizajn, kažu stručnjaci.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
19° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи