субота, 17.01.2015, 11:26 -> 12:40
Modernizacija 500 kilometara pruga
Srpske železnice će u narednih nekoliko godina modernizovati oko 500 kilometara pruga, a jedan od najvažnijih projekata je gradnja pruge Beograd-Budimpešta za brzine od 200 kilometara na sat, koja će početi do kraja godine.
Železnice planiraju i da železnički materijal koji tokom modernizacije budu skidali sa magistralnih pruga koriste za obnovu dotrajalih regionalnih pruga u Srbiji, prenosi Tanjug.
Realizacijom mnogih projekata na srpskim prugama, za šta su obezbeđena finansijska sredstva, biće izmenjeno sadašnje nezavidno stanje železničke infrastrukture zbog koje vozovi saobraćaju prosečnom brzinom od svega oko 40 kilometara na sat i pruge će biti uglavnom za brzine od 120 i 160 kilometara na sat.
U srpskim železnicama je rečeno Tanjugu da će, pored oko 500 kilometara modernizovanih pruga, za nekoliko godina imati i oko 50 novih vozova i da tako dobru situaciju nismo imali možda od početaka razvoja železnice u Srbiji.
Železnice Srbije imaju velika očekivanja od predviđene gradnje pruge Beograd - Budimpešta jer je to, kako ističu, važan regionalan železnički pravac za prevoz robe i putnika, s obzirom da se tim putem velike količine kineske robe transportuje od velike grčke luke Pirej u Atini do centralne Evrope.
Predstavnici Železnice pozdravljaju trilateralni plan saradnje za gradnju te pruge koji su ove nedelje potpisali u Beogradu predstavnici Srbije, Mađarske i Kine.
Predviđeno je da Studija izvodljivosti o modernizaciji pruge Beograd-Budimpešta bude završena do kraja juna, a radovi da počnu do kraja 2015. i traju dve godine.
Tim dokumentom je predviđena izgradnja još jednog koloseka tako da se dobije dvokolosečna pruga za mešoviti saobraćaj - putnički i teretni, kao i da celokupno putovanje na toj relaciji traje manje od tri sata. Dužina pruga je 350 kilometara, od čega 184 kilometara na teritoriji Srbije i 166 u Mađarskoj.
Nove, modernije, brže i savremenije pruge
"Zahvaljujući velikoj podršci Vlade koja je železnicu i njenu modernizaciju istakla kao jedan od prioritetnih ciljeva za 2015. i obezbeđenim izvorima finansiranja, prvenstveno iz međunarodnih kredita, srpske železnice će u narednih nekoliko godina u potpunosti dobiti nove, modernije, brže i savremenije pruge, a Železnice Srbije više neće izgledati kao što danas izgledaju", izjavio je Tanjugu direktor Medija centra srpskih železnica Nenad Stanisavljević.
Železnice Srbije decenijama unazad nisu remotovale niti popravile toliko kilometara pruga koliko je sada predviđeno za modernizaciju u narednih nekoliko godina.
Stanisavljević kaže da pruga Beograd-Budimpešta ima veliki značaj, jer se nalazi na Koridoru 10 zato što pokazuje da veliki infrastrukturni projekti mogu da se realizuju kao regionalni sa učešćem više zemalja, kao i da bi tako mogli da se modernizuju i drugi železnički pravci.
Železnice Srbije prugom Beograd - Subotica godišnje prevezu oko milion i po putnika i saobraćaja ukupno oko 150.000 vozova.
"Sada na tom evropskom pravcu, od Beograda do Novog Sada i nešto dalje u pravcu prema Subotici, na sedam mesta je brzina vozova između 10, 20 i 30 kilometara na sat", napomenuo je Stanisavljević.
On ističe će Železnice obnoviti i regionalne pruge dobrim materijalom koji će biti skinut sa magistralnih pravaca.
"Tako ćemo urediti nekoliko stotina kilometara regionalnih pruga širom Srbije, čime bismo te železničke "pritoke" obezbedili da i na njima brzina vozova bude odgovarajuća i kada sve ovo bude završeno, a procena je da će trajati četiri ili pet godina, prosečna brzina vozova neće biti više kao danas 42 kilometara na sat", rekao je on.
Stanisavljević ističe da je džaba što ćemo imati pruge za brzine od 120, 160 i 200 kilometara na sat ako ne budemo imali vozove koji mogu toliko da razviju i da zato Železnice realizuju nabavke novih vozova.
Prvih 12 novih ruskih dizel vozova smo kupili pre nekoliko godina zahvaljujući kreditu železničke banke Evrofime i još 27 takvih garnitura ćemo kupiti ruskim kreditom, a već je počela i isporuka novih elektromotornih vozova švajcarske kompanije "Štadler", od koje smo kupili 21 voz kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 4
Пошаљи коментар