"Uber", taksi za plići džep

Američka kompanija "Uber" pomoću aplikacije za mobilni telefon spaja one kojima je potreban prevoz sa onima koji imaju automobil. Jeftiniji su od taksija, a usluga se plaća unapred, internetom. Posao se proširio u 52 zemlje, svuda uz velike proteste zvaničnih taksista. Pitanje nije da li će se, već kada će se "Uber" pojaviti i u Srbiji.

Ako može u Kolumbiji, Saudijskoj Arabiji ili Bugarskoj, možda će i u Srbiji uskoro vožnja da se zakazuje i plaća preko mobilnog telefona. "Uber" se širi kao epidemija koja najteže pogađa postojeća taksi udruženja.

U Beogradskom taksiju strepe jer je, kažu, ionako previše divljih taksista, a zarada je već godinama premala.

"Mislim da bi to bilo vrlo pogubno za postojeći kadar u taksi službi. Ne samo u gradu nego u celoj Srbiji. Mi ionako nemamo posla, a kada bi došlo do toga tek onda bi smo mogli da pozatvaramo radnje", kaže taksista Rade Bokun.

Brinu i o bezbednosti mušterija.

"Pitanje tehničkog pregleda tog auta, mi idemo godišnje dva puta, na estetski idemo jednom godišnje. Postavlja se pitanje njihove profesionalnosti kao vozača, smatram da su vozači u gradu dosta loši i mislim da bi to bilo pogubno i za korisnike njihovih usluga", kaže Bokun.

"Uber" vredi 40 milijardi dolara, a postoji tek pet godina. Kako su uspeli?

"'Uber' je prosto promena životnog stila. To je aplikacija koja omogućava velikom broju ljudi da izađu na tržište rada, a koji nisu stari taksisti, koja menja način na koji vi naručujete taksi. S druge strane, prilagodio se životnom stilu mladih. Sve više stvari se obavlja preko interneta i onlajn aplikacija. tradicionalne službe nisu tome uspele da izađu u susret", navodi Zoja Kukić sa portala Startit.rs.

Caka je u tome da se mušteriji pruži prilika da što više odlučuje o tome ko će je voziti.

"Korišćenjem 'Ubera' vi ne samo da možete da naručite vozilo već možete da znate gde vam se nalazi vozilo, da izaberete koje vozilo hoćete da naručite, da izaberet kojeg vozača hoćete da naručite, da pogledate kako su prethodni korisnici ocenili tog vozača, da platite direktno preko aplikacije. To znači da vi kada u tom trenutku naručujete auto ne morate da imate nikakav keš u džepu", kaže Zoja Kukić.

Kompanija "Uber" sa trenutnim brojem korisnika vredi više nego što je vredeo Fejsbuk kada ih je imao toliko. Procene da se neće zadržati na siromašnijim tržištima pokazale su se pogrešnim.

"Uber" sasvim dobro funcioniše na tržištima kao što su Bangkok, Manila, Džakarta i Bogota, gde je taksi jeftiniji nego u Beogradu.

Ipak, ima problema. U Delhiju je trenutno "Uber" suspendovan jer je jedan vozač silovao putnicu. U Londonu su taksi udruženja protestima tražila da nestane.

Ipak, čini se da će ratna soba, kako direktori Ubera zovu svoju kancelariju, naći način da se izbori sa problemima. Uspeli su u 52 zemlje, a nigde ih nisu dočekali s cvećem.

broj komentara 12 pošalji komentar
(utorak, 21. apr 2015, 15:47)
anonymous [neregistrovani]

Za kvalitetan prevoz

Taksisti su lobirali za regulacije koje su prevoz učinili skupljim, a kasnije im se obile o glavu. Uber daje jeftiniji prevoz i mogućnost za zaradu. Ako neki taksista misli da treba da bude obeštećen zbog sadašnjih nepravednih regulacija, o tome može da se priča, ali to nikako nije razlog da se Uber zabranjuje - ljudi imaju pravo da biraju prevoz koji žele.

(četvrtak, 11. dec 2014, 22:45)
Aleksa [neregistrovani]

Cena

Pa smanjite cenu genijalci, sta vam nije jasno!? U Uzicu svi se voze taksijem, od djaka do penzionera, sve zahvaljujuci startu od 30 dinara. 2000 taksi vozila u gradu od 80.000 ljudi. Sto se Beograda tice, skoro sam zurio negde i seo sam u taksi kod ekonomskog faksa: do Nusiceve ulice na terazijama mi je izaslo 500 dinara. Ko ima pare da plati toliko, ima i kola pa mu taksi i ne treba. Nemate prava da pisnete sve dok ste alavi i dok vam prvi kilometar bude kostao kao dva litra benzina.

(sreda, 10. dec 2014, 18:25)
anonymous [neregistrovani]

a porez??

Ko radi mora da placa i porez. Ili to za velike strane firme ne vazi. Isto tako booking com enormno zaradjuje u Srbiji i ne placa ni dinar poreza u Srbiji. Kada sam pitao turisticku inspekciju kako to moze, odgovor je bio: aaaaaa, pa oni su veliki, sa tuznim pogledom. To samo kod nas moze.

(sreda, 10. dec 2014, 16:18)
anonymous [neregistrovani]

Kad hoće i koliko hoće...

Taksisti u Beogradu rade kad hoće i kako hoće, a može im se... Probajte da zaustavite taksi na ulici kada pada i namanja kišica, kada je susnešica ili kada je 35 stepeni. O pljusku i snegu da ne pišem... Na ulicama su samo kada njima odgovara, a tada, eventualnim putnicima, najčešće nisu potrebni. Ima ih na taksi stanicama i to opet samo po lepom vremenu. Pa šta onda oni rade u Beogradu?  

(sreda, 10. dec 2014, 15:43)
anonymous [neregistrovani]

UBER ilegalno

Uber to moze zato sto je americka firma.Da li bi to mogla rumunska ,bugarska,srpska(u Londonu,Madridu,Berlinu)...Samo treba da imate auto i da radite kao taksista.Zato treba da se dozvoli da ako imate "ordinaciju" ... radite kao ljekar,ako imate gumenu palicu-policajac, bez diplome i ispita, to ne moze ni u Americi...

(sreda, 10. dec 2014, 11:52)
anonymous [neregistrovani]

Bg taksisti i dim

Neko je napisao da svako ko se vozi taksijem u BG se naguta dima.

Vozim se taksijem 2-4 puta mesečno i moram da kažem da ovo uopšte nije tačno. Već neko vreme svaki taksi u kom sam se vozio ima tablu zabranjeno pušenje. Ni jednom mi se nije desilo u poslednjih godinu-dve da taksista zapali cigaretu u toku vožnje.
Verovatno je stvar izbora taksi udruženja.
Sad naravno, taksista ima svakakvih, od "kočijaša" do normalnih ljudi. To je već druga tema.

(sreda, 10. dec 2014, 11:38)
Lee [neregistrovani]

Ideja nije loša, ali...

Ideja nije loša i sigurno je primenjiva u Beogradu pogotovo zbog cena taksi usluga. Sad je pitanje da li je taksi skup ili standard nizak? U svakom slučaju, sa trenutno važećim propisim kod nas bi takav rad bio nezakonit i nadlažni "bi mogli" bez problema da sankcionišu sve vozače koji "uz naknadu" vrše prevoz putnika, a da nemaju dozvolu.

(sreda, 10. dec 2014, 10:43)
anonymous [neregistrovani]

bg taxi

u bg kad se neko vozi taksijem naguta se nikotinskog dima, taksisti pale cigaru za cigarom a ako im kazete da vam smeta odmah kazu pa daaj jedna... strasno

(sreda, 10. dec 2014, 09:56)
anonymous [neregistrovani]

Uber

Uber je dobar primer da je covek spreman da se okrene ekologiji, covecanstvu i naravno jeftinijem i efikasnijim transportom koji ce konacno resiti problem 1 vozac jedna kola. Ali ocigledno da drustvo nije! A drustvo danas cini tih 2% u svakoj drzavi.

(sreda, 10. dec 2014, 09:54)
112 [neregistrovani]

normalan svet

taksista prica kako je neko los vozac, hahah. ne zele Uber jer ne zele konkurenciju, i monopol na naduvane cene.