Читај ми!

Kakva sudbina čeka Preduzeće za puteve

U Preduzeću za puteve "Beograd" sa nestrpljenjem čekaju da istekne 35 dana koliko još država ima da odredi modele privatizovanja nekih firmi u restrukturiranju. Prethodna privatizacija ih je, kažu, dovela na rub propasti, a bivši vlasnik Milo Đurašković optužen je za malverzacije u putarskim preduzećima.

Firma upisuje negativni kapital od dvanaest i po milijardi dinara. I mada se već sada čuje da postoje dva istinski zainteresovana kupca, 565 radnika strepi.  

Na srećna vremena podsećaju samo fotografije. Odavno Preduzeće za puteve nema 5.000 zaposlenih – već 10 puta manje. I oni su na terenu jer održavaju 700 kilometara putne mreže. Tridesetak ih popravlja dotrajale mašine.

Plate su im sada redovne, a firma plaća i poreze i doprinose. Ipak – pečat Đuraškovićeve "Nibens grupe" ne bledi. Preduzeće za puteve duguje sto miliona evra po raznim osnovama, a služilo je i kao jemac za nenaplative kredite. Radnici su na ulici raskidali privatizaciju.

Državu pitaju da pre nego što donese odluku dobro razmisli – ko bi trebalo da održava državne puteve. I na kraju, nadaju se da će podeliti sudbinu mašina koje su na privremenom remontu, ali će ipak raditi.

Za stanje ne krive samo Đuraškovića – već i državnu politiku.

"Posao je direktno ugrožen time što Vladi Srbije deo akciza za gorivo ne služi za finansiranje puteva nego za druge potrebe, tako da je posao direktno ugrožen celim tim nepoštovanjem pravila. Svuda u okruženju se putevi finansiraju iz dela akciza za gorivo", kaže Milan Jovanović, predsednik Sindikata PZP-a.

Rukovodstvo predlaže rešenje Agenciji: strateško partnerstvo. I to, kaže privremeni zastupnik kapitala Rodoljub Todorović, osnivanjem novog privrednog društva.

"Razlog je taj što PZP 'Beograd' ima imovinu koja je opterećena velikim hipotekama, predlog agencije je da model bude prodaja imovine, a za taj model je potrebna saglasnost svih hipotekarnih poverilaca. Dovoljno je da jedan ne da saglasnost i taj model propada i preduzeće ide u stečaj", kaže Todorović.

A kako je rukovodstvo na dve stolice istovremeno – i u PZP-u i u "Partizanskom putu" – sa tog položaja vidi još jednu mogućnost: spajanje srodnih preduzeća. Inače, "Partizanski put" je takođe član bivše "Nibens grupe", ima 380 radnika, i blokiran žiro-račun. Radnici su uz pomoć sudskih izvrštelja plenili imovinu.

"Mišljenja smo da je povezanost tih preduzeća realno moguća, naravno proizvodni kapaciteti 'Partizanskog puta' treba da se prilagode funkcijama i poslovima PZP 'Beograd'", kaže direktor PZP-a i "Partizanskog puta" Nebojša Pavlović.

Kapitalna sprega politike i tajkuna koštala je ovo preduzeće. Sada država očekuje da reši problem, a radnici da zadrže radna mesta. Ostalo je svega mesec dana da se reši kojim će putem Preduzeće za puteve.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво