Читај ми!

Kako umetnici doprinose ekonomiji

U Srbiji se sve više govori o kreativnoj industriji, čiji je cilj da domaći umetnici doprinesu ekonomskom razvoju zemlje i njenom ugledu u inostranstvu. Na nedavno održanom Sajmu kulturnih industrija u kineskom Si'anu, prvi put su, u organizaciji Ministarstva za kulturu i informisanje, predstavljeni kreativci koji otvaraju novi pogled na Srbiju i naša kulturna baština.

Tržište koje voli Pradu i Guči zainteresovano je i za pirotske ćilime, Sirogojno džempere, autorsku modu, dizajn i ornamente srpskih srednjovekovnih fresaka.

Kinezi vole jak autorski pečat, ali i velike serije, utisak je umetnika Dušana Milovanovića. 

"Mislim da bi trebalo osnovati male asocijacije slične po prirodi umetnika koje bi radile poput starih zadruga, udruženja i nudili nešto u velikim serijama. Male serije su da se pokažu kako smo lepi i pametni a velike da se zaradi novac", kaže Milovanović.

U Kini su predstavljeni i domaća preduzeća iz oblasti animacije, postprodukcije, industirjskog dizajna, reklama i ručni radovi. Svet je čuo za srpski originalni proizvod - pirotski ćilim. Njegovi motivi primenjeni su na proizvodu široke potrošnje.

Slavica Ćirić, direktorka zadruge "Damsko srce" iz Pirota, napominje da im je potrebno da ih velike kompanije prepoznaju, kako bi dobili šansu da uspostave saradnju.

"Na taj način bi bili sačuvani stari zanati od nestanka i bila bi pružena šansa da oni ne budu ovisnici o državi već da budu samostalni i pri tome i doprinesu priznanjima i nagradama državi", ističe Ćirićeva.

Nekada su od mode živeli modelari, krojači, šnajderke. Danas su dve plate maksimum. Umetnici koji pokušavaju da budu preduzetnici, suočavaju se sa različitim problemima.

Modna kreatorka Ana Ljubinković kaže da na našem tržištu ne postoji dovoljan izbor, ni dovoljno kvalitetni materijali, a nema nikoga ko može da joj garantuje da će moći da kupi materijal u naredna tri meseca.

Hristina Mikić iz "Grupe za kreativnu ekonomiju" naglašava da su razvijene države odavno prepoznale kulturu kao najvažniji element u izgradnji pozitivnog imidža zemlje i njene međunarodne promocije.

"Kultura osim u simboličnom smislu doprinosi jačanju nacionalne ekonomije", kaže Mikićeva.

Predstavljanje srpskih izdavača u svetu postalo je praksa. Kulturnoj diplomatiji pridružuju se ostali kreativci.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво