Читај ми!

Beogradski aerodrom, dodatna ulaganja i uštede

Do kraja godine Aerodrom "Nikola Tesla" u budžet će uplatiti najverovatnije šest miliona evra. U infrastrukturu aerodroma ove godine uložiće se dodatna dva miliona evra. Planirane su, kažu, i dodatne uštede.

Jedna od mera od koje se očekuju veliki rezultati jeste reorganizacija, ali i drugačija raspodela profita javnih preduzeća. Aerodrom "Nikola Tesla", iako godinama posluje u plusu, uplaćivao je u budžet daleko manju sumu od očekivane.

Aerodrom je, zaključno sa avgustom, opslužio tri miliona i sto hiljada putnika. Ako se tako nastavi, do kraja godine biće više od 4,5 miliona putnika, a najveći korisnik usluga je "Er Srbija". Zbog toga je odlučeno da se u infrastrukturu aerodroma ove godine ulože dodatna dva miliona evra.

Generalni direktor Aerodroma "Nikola Tesla" Saša Vlaisavljević smatra da sa novim menadžmentom i sa rebalansom plana već do kraja godine postoji mogućnost da se uplati u budžet najmanje šest miliona evra.

"Prošla godina završena je u plusu sa 150.000 evra. Naš plan je da za narednu godinu uplata budžetu bude najmanje 15 miliona evra", rekao je Vlaisavljević.

Veliki deo sredstava iz prohoda aerodroma biće direktno uplaćen kao ulaganje države u "Er Srbiju" jer je potpuno neracionalno da ta sredstava aerodrom uplati u budžet, a onda da ga budžet isplaćuje "Er Srbiji" kao deo osnivačkog uloga države u novoj kompaniji.

Novac se pronašao i tako što su zaustavljene nepotrebne javne nabavke, vredne osam miliona evra, zatim, ukinuto je tri miliona nepotrebnih troškova, a ima indicija da će se određena sredstva uštedeti i regulisanjem broja radnika.

"Preko 1.200 radnika radi preko omladinske zadruge a samo 490 za stalno. Baš na toj poziciji vidimo veliku priliku za sledeću godinu. Ušteda po tom osnovu može biti preko milijardu dinara", kaže Vlaisavljević.

Aerodrom "Nikola Tesla" je od Vlade Srbije dobio i smernice kako postupati prilikom pojavljivanja novih niskobudžetnih kompanija na našem tržištu.

Njih je moguće subvencionisati samo u prve dve godine rada, dok će posle toga morati da plaćaju usluge kao i ostali, po cenovniku aerodroma. Time se izbegavaju sve spekulacije da je neko miljenik aerodroma a neko ne, i da svako može u tom periodu da planira svoje poslovanje.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
21° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи