Читај ми!

Auto-industrija, problemi na putu

Prodaja automobila u Srbiji, a i u Evropi ove godine biće prepolovljena. U Srbiji glavni razlog je loša ekonomska situacija, a u Evropi pad ruskog tržišta za skoro 40 odsto zbog ukrajinske krize.

Najviše su pogođeni nemački i francuski proizvođači automobila koji umesto zarade i blagog rasta profita ove godine očekuju ozbiljne gubitke. Strani ekonomski analitičari govore o krizi koja može biti gora od one za vreme pada berze 2008. i predviđaju otpuštanje hiljada radnika u auto-industriji.

Podaci u avgustu kada je reč o Srbiji - više su nego alarmantni. Prošlog meseca prodato je 13 odsto manje vozila nego u avgustu prošle godine. I dalje se najbolje prodaje "škoda" sa 250 do 300 vozila, "fijat" je drugi sa 250, a treći "folksvagen" sa oko 150 automobila mesečno.

Miloš Petrović iz Udruženja uvoznika automobila kaže da je u Srbiji pad iznosi oko 13 procenata i da je 1.400 vozila prodato u avgustu i kada se uporedi prvih sedam meseci u odnosu na prošlu godinu, pad je 20 procenata.

"Naša poreska politika je veoma loša i detsimulativna za kupce novih vozila. Nekontrolisan je uvoz polovnih vozila, nemamo staro za novo. Dokle god se to ne pokrene neće biti novih ranih mesta, kaskaće lizing i banke i krediti", kaže Petrović.

Problemi su i u Evropi. Rusija koja je godišnje kupovala i do tri miliona - prepolovila je potražnju.

Veliki evropski proizvođači poput "Opela" pokušavaju na sve načine to da poprave, pa organizuju promocije ili u Rusiji ili u bivšim sovjetskim državama ne bi li donekle ublažili situaciju. Tako je i jedan super luksuzan brend Adam Roks prezentovan u Rigi u Letoniji za koju se ne može reći da joj cvetaju ruže kad je u pitanju ekonomija.

"Ove godine pad prodaje 'opela' u Rusiji je 38 odsto ali zato 'ševroleta' je čak 50 odsto. Ipak se nadamo da će se kriza u Ukrajni završiti pre zime i da će se kurs rublje stabilizovati da bi mogli nesto dugročnije da planiramo. Dženeral motors se nada da će biti u stanju da sledeće godine sačuva radna mesta u Evropi", kaže Karl Tomas Njuman iz "Dženeral motorsa".

"Ukoliko dođe do najavljenih sankcija Kremlja mi imamo blagu prednost jer imamo fabriku u Rusiji sa njihovim domaćim brendom, to može da ublaži ovogodišnje rezultate, ali daleko smo od cilja", dodaje Njuman.

Probleme sa prodajom u Evropi imaju svi brendovi automobila a najvise oni koji nemaju fabrike u Kini ili van Evropske unije. Evropa godišnje proda oko 10 miliona automobila od kojih živi od četiri do pet milona radnika.

Ukoliko se taj trend loše prodaje nastavi - ekonomski stručnjaci na zapadu predviđaju da će preko 800.000 radnika već sledećeg proleća ostati bez posla.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво