Читај ми!

Nove pruge za stare veze

Region bi u budućnosti mogao da bude premrežen novim železničkim prugama – rezultat je konferencije u Berlinu koju je za zemlje Zapadnog Balkana organizovala nemačka kancelarka. Prema predlogu Srbije, vozovi bi poboljšali prevoz putnika, tranzitni saobraćaj od Beograda do Bara, ali i od Beograda do Sarajeva.

Nekada su se radnim akcijama gradili putevi i pruge i povezivali narodi Jugoslavije. Danas moderne saobraćajnice treba da ponovo povežu gradove nekadašnje zajedničke države – predlog je srpskog premijera nemačkoj kancelarki.

"Mnogo stvari je na idejnom rešenju još uvek. Kada se naprave konačni dogovori u Berlinu, onda ćemo, pretpostavljam, formirati radne grupe, međudržavne sporazume između svih nas i krenuti u realizaciju. Da ne govorim o svim birokratskim stvarima koje nas čekaju na tom putu", rekla je Zorana Mihajlović, ministarka saobraćaja.

Prema planu, ojačala bi se veza Bara i Beograda, uz jedan krak do Albanije, a drugi do Prištine. Vozovi bi spajali i Beograd i Sarajevo – pruga bi prošla kroz Lajkovac, Valjevo i Loznicu, a potom išla kroz Zvornik, Tuzlu i Doboj do bosanske prestonice.

"Prva pretpostavka je da nešto bude sadržano u planskim dokumentima jedne države, da bude projektovano i omogućeno da neke saobraćajnice prolaze kroz našu teritoriju. Svakako će i naši najviši organi Republike Srpske, u skladu sa Sporazumom o specijalnim i paralelnim vezama, razgovarati o ovim bitnim projektima", kaže Srebrenka Golić, ministarka građevine Republike Srpske.

A na bitne projekte u ovom regionu dugo se čekalo. Stručnjaci kažu da za deonicu ka Sarajevu postoje jasni planovi.

"Od Beograda do Valjeva je pruga koja će se rekonstruisati ruskim kreditom. Od Valjeva do Loznice je ceo projekat urađen i može odmah izvođač da krene da radi. I od Loznice ima parče prema Tuzli koje treba da se rekonstruiše, ali je pruga uspostavljena preko Tuzle, Doboja i do Sarajeva", kaže Milutin Ignjatović iz Saobraćajnog instituta.

Ignjatović kaže i da je neshvatljivo da pruga Beograd–Bar nije rekonstruisana još otkad je napravljena, pre 40 godina, a da je obnova neophodna na svakih 25. I to je samo jedna slika srpske železnice.

Pored toga što vozovi našim prugama idu čak i sporije nego pre 100 godina, još jedna slika pokazuje kakvo je stanje u "Železnicama Srbije". Iako je ta kompanija juče na berlinskoj konferenciji bila u centru pažnje, niko danas nije želeo pred kamere RTS-a.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
11° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи