Ruske sankcije i automobilskoj industriji?

Nakon zabrane uvoza hrane sa zapada, Rusija razmatra da uvede sankcije i evropskim proizvođačima automobila. U ovom trenutku to bi za "Reno", "Folksvagen", "Ford" i "Škodu" značilo zaustavljanje proizvodnje i otpuštanje hiljada radnika.

U slučaju sankcija automobilskoj industriji, kineske fabrike vide svoju šansu, a Japan i Koreja će u bilatreralnim dogovorima pokušati da ostanu na ruskom tržištu.

Međutim, veliki proizvođači za sada nemaju najava da će se isporuke Rusiji obustaviti, a "Mercedes" planira da za četvrtinu poveća prodaju komercijalnih vozila.

Trećina evropskog tržišta automobila je rusko tržište. Radi se o preko tri i po miliona vozila, a Rusija je prosle 2014. godine prvi put po broju prodatih novih automobila prevazišla Nemačku.

Dominantna marka je domaća "lada" ali mnogi proizvođači poput "Renoa", "Forda", "Mercedesa", "Folksvagena", "Škode" imaju plasman na rusko tržište veći od 100.000 vozila godišnje.

U ovom svetlu, sankcije automobilskoj industriji Evrope, ali i sveta, jer se u zapad računaju Japan i Koreja, prema predviđanjima stručnjaka, mogle bi da bez posla direktno ili posredno ostave oko milion i po radnika, najviše u Španiji i Francuskoj.

U drugom talasu, ako bi sankcije potrajale, u Nemačkoj bi bilo ugroženo skoro još jedan milion radnih mesta.

"Karlos Gosn" iz "Nisan renoa" rekao je da se situacija komplikuje jer su u poslednjih 10 godina intezivno prodavali i tehnologiju i automobile u Kini.

"Čitave fabrike su sada u kineskim provincijma i proizvode jako dobre automobile, mnogo jeftnije nego što mi to radimo. Ti autoimobili mogu biti zamena našim na ruskom tržištu. Nadamo se da će ipak ruska strana odustaiti od sankcija i da će svi imati posao kao do sada", navode u "Nisan renou".

"Mercedes" je apsolutni rekorder prodaje na ruskom tržištu za komercijlana vozila. Rast je samo u prošloj godini bio preko 40 odsto. Zato su iz ove fabrike prvi poručili da nema sankcija Rusiji. I oni se nadaju da će se saradanja nastaviti bez problema

"Diter Keče" iz Mercedesa veruje da je najbolji način saradnje razmena.

"Nama treba gas za proizvodnju, a Rusima gotovi proizvodi. U međuvremenu ipak smo otvorili fabriku u Rusiji zbog poreza i carine. Naš proizvod je 30 odsto jeftniji, a zaposlili smo 600 radnika za početak", kaže Keče.

Najveći proizvođači automobila iz Nemačke kontrolišu preko 50 posto Ruskog tržišta putem licenci ili diretknom prodajom. Nemci smatraju da ne treba praviti nikakave eksperimente sa tržištima, a naročito ne sa Ruskim, koje nosi trećinu svih prodatih kamiona i automobila u Evropi.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи