Ugovor o izgradnji "Prokopa" do četvrtka

Najkasnije u četvrtak, 31. jula, biće potpisan ugovor za nastavak izgradnje železničke stanice "Prokop". Projekat obuhvata izgradnju i rekonstrukciju 10 koloseka, nekoliko perona, informatičko-telekomunikacionu mrežu, nekoliko energetskih postrojenja i pristupnih puteva za putnike.

Konzorcijum domaćih građevinskih preduzeća koje predvodi "Energoprojekt" mogao bi da započne radove odmah po uplati avansa, rekao je Tanjugu generalni direktor "Energoprojekt Holdinga" Vladimir Milovanović.

Prema njegovim rečima, "Energoprojekt" je obezbedio sve bankarske garancije za izvođenje radova na prvoj fazi gradnje "Prokopa", koja će se finansirati iz kuvajtskog kredita u iznosu od blizu 26 miliona evra.

U nastavku izgradnje "Prokopa", koja s prekidima traje punih 37 godina, biće angažovan konzorcijum građevinskih preduzeća okupljenih oko "Energoprojekta", a to su "Energoprojekt - Niskogradnja", "Energoprojekt - Visokogradnja", "Energoprojekt Oprema", "ZGOP" i "AŽD".

Kako su ove nedelje saopštile "Železnice Srbije", Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki odbila je prigovore podnete za javne nabavke radova na rekonstrukciji železničke stanice "Beograd centar" u Prokopu i sada nesmetano i ubrzano mogu da nastave aktivnosti na zaključenju ugovora sa najpovoljnijim ponuđačem, a zatim i na početku radova u Prokopu.

Ugovor je već pripremljen i praktično je spreman za potpisivanje, a odmah nakon toga počelo bi i uvođenje izvođača radova u posao, kažu u srpskim železnicama.

"Železnice Srbije" su prethodno dobile i saglasnost kuvajtskog Fonda za arapski ekonomski razvoj na Izveštaj tenderske komisije za završetak izgradnje buduće glavne železničke stanice "Beograd centar" u Prokopu, koji je obezbedio kredit od skoro 26 miliona evra. 

Javnim pozivom bio je predviđen maksimalan rok od 420 dana za izvođenje radova na rekonstrukciji saobraćajnih kapaciteta u železničkoj stanici "Beograd centar" u Prokopu. 

I sam premijer Srbije Aleksandar Vučić krajem juna ove godine je izjavio da u Prokopu i tehničkoj stanici "Batajnica" svi radovi mogu da budu završeni u roku od 18 meseci.
"Imamo deo kuvajtskog novca, treba još novca, pre svega za tehničku stanicu u Batajnici i Zemunu, da bismo uopšte mogli da radimo Prokop", rekao je tada Vučić.

Šta se dobija izgradnjom "Prokopa" 

Ono što čeka "Energoprojekt" i članove konzorcijuma u prvoj fazi radova su izgradnja kapaciteta za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova u Prokopu, odnosno kompletno sređivanje građevinske i elektrotehničke infrastrukture.

Projekat obuhvata izgradnju i rekonstrukciju 10 koloseka, nekoliko perona, informatičko-telekomunikacionu mrežu, nekoliko energetskih postrojenja i pristupnih puteva za putnike.

Milovanović je u ranijoj izjavi Tanjugu naveo da će na izvođenju radova biti angažovano oko 400 domaćih radnika, a pored njih, biće uključeni i domaći dobavljači, isporučioci opreme i usluga u domenu energetskih i telekomunikacionih sistema, zanatskih radova...

Završetkom prve faze izgradnje, železnička stanica "Prokop" biće osposobljena da primi i otprema sve međunarodne putničke, lokalne i regionalne vozove, što sada nije moguće, već samo delimično.

"Prokop" danas koriste samo vozovi gradske železnice "BG Voz", a realizacija ovog posla omogućiće da kroz stanicu funkcionišu lokalni, regionalni i međunarodni putnički vozovi, ali i da se brže i efikasnije realizuje projekat "Beograd na vodi".

Prema projektnoj dokumentaciji, železnička stanica "Prokop", kada bude završena, imaće dnevni promet od oko 40.000 putnika.

Ugovor o kreditu sa kuvajtskim Fondom za arapski ekonomski razvoj potpisan je 10. decembra 2012. godine, a konkursna dokumentacija sa kuvajtskim partnerima usaglašena je krajem 2013.

Nakon toga raspisan je i tender za izvođače radova, koji je okončan 28. februara ove godine, ali tek nakon odbijanja prigovora stekli su se uslovi za potpisivanje ugovora i skori početak radova u Prokopu.

Izgradnja "Prokopa" je počela davne 1977. godine, ali je ubrzo prekinuta zbog nedostatka novca, zatim je devedesetih godina prošlog veka nastavljena i prekinuta ponovo 2000. godine.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво