Radovi punom parom od Ljiga do Preljine

Komplikovana deonica Ljig-Preljina umesto za 36 biće završena za 20 meseci. Radove izvodi naša građevinska operativa - "Planum" i "Energoprojekt". Angažovano je 2.000 radnika.

Koridor 11, od Beograda do Boljara, koštaće poreske obveznike Srbije oko tri milijarde evra. Trenutno se radi na najtežoj deonici, Ljig-Preljina, od 50 kilometara, koju izvode domaće firme, a nosilac posla je Azerbejdžan. Kineska firma "Šandung haj spid" čeka prvu uplatu kineske Eksim banke da počne sa radovima na deonici Ljig-Obrenovac već ovog proleća, a 50 odsto radova na ovoj deonici ponuđeno je našoj građevinskoj operativi. Vlada Srbije će, kaže resorni ministar, ponuditi celokupnu deonicu Koridora 11 kroz Srbiju na 20-godišnju koncesiju. 

Radovi na deonici Ljig-Preljina idu ispred naznačenih rokova, pa će, umesto za 36, ova veoma komplikovana deonica biti gotova za 20 meseci. Dobra vest je da skoro sve radove izvodi naša građevinska operativa - "Planum" i "Energoprojekt". Trenutno je angažovano 2.000 radnika, a gradilište je razvijeno na skoro 50 kilometara.

"Već smo došli do Preljine, radi se Preljinska petlja. Trenutno se radi na osam tunela i 26 mostova. Naravno, jedan deo je prekriven prvim slojem asfalta", rekao je ministar građevinarstva Velimir Ilić.

Kineska firma "Šandung haj spid" dobila je posao na deonici Ljig-Obrenovac dugoj 50 kilometara, a kao podizvođača je uzela našu firmu "Energoprojekt", koja izvodi 50 odsto radova. Ostale dve deonice - od Beograda do Obrenovca i od Preljine do Požege, koje zaokružuju Koridor 11, biće na tenderu za mesec dana.

"Ovde je predviđeno da se ove dve deonice daju na koncesiju, kao i cela trasa Beograd-Požega, s tim da se iz koncesionog fonda otplaćuje kreditna linija, a da se iz fonda od naplate putarine održava auto-put u narednih 20 godina, tako da država nema nikakve budžetske troškove na deonici Beograd-Požega", rekao je Ilić.

Ujedinjeni Arapski Emirati finansiraju sa 20 miliona evra izradu projekta auto-puta od Požege do Boljara, na crnogorskoj granici. Taj posao je već počeo, međutim, Crna Gora trenutno nema sredstava da gradi put ka Srbiji.

Postoje ideje da se put kroz Crnu Goru gradi tako što će se Luka Bar dati na korišćenje kineskim i arapskim firmama zainteresovanim za ovaj putni pravac, ili će jednostavno biti prodata da bi se od tog novca napravio put.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво