Читај ми!

"Ikarbus" spreman za "Mercedes"

Šestomesečni pregovori između "Mercedesa" i "Ikarbusa" privode se kraju. "Mercedes" će proizvoditi autobuse za gradski, međugradski i linijski saobraćaj kao i kombi vozila. Započeli smo proizvodnju prvog prototipskog vozila "Mercedesa", kažu u "Ikarbusu".

"Mercedes Benz" dolazi u Srbiju i kao budući strateški partner "Ikarbusa" procenjuje da će taj posao biti obostrano unosan. Mercedes će proizvoditi autobuse za gradski, međugradski i linijski saobraćaj kao i kombi vozila. Vozila će biti konkuretna i po ceni i po kvalitetu i prodavaće se svuda u svetu. Posle "Fijata", ovo je druga velika fabrika automobila koja stiže u Srbiju.

U pogonima "Ikarbusa" proizvodiće se oko 250 vozila godišnje, uglavnom autobusa, potvrđuju u zemunskoj fabrici. Osim za 280 radnika "Ikarbusa" biće posla i za nekoliko destina manjih fabrika koje će praviti komponente.

Šasije će dolaziti iz Nemačke i u njima će biti motori, menjači i instalacije. Projekti i tehnologija takođe su iz Štutgarta. Pored bezbednosti u vožnji autobusi će imati i ekološke motore Euro pet i najsavremenije sisteme za kontrolu vožnje i kočenja.

Aleksandar Vićentić, generalni direktor "Ikarbusa" kaže da se šestomesečni pregovori između dve kompanije privode kraju.

"Mercedes je ocenio da smo sposobni da radimo sa njima. Započeli smo proizvodnju prvog prototipskog vozila. U pitanju je gradski autobus sa dizel motorom. Planiramo da ovo vozilo predstavimo na međunarodnom salonu automobila privrednih vozila u Beogradu krajem marta", rekao je Vićentić.

Stručnjaci ocenjuju da je ovo početak obnove ne samo "Ikarbusa" već i poslovnog odnosa s "Mercedesom". Buduća fabrika biće osnova i za nove dogovore sa pribojskom fabrikom.

Potrebe naše privrede su velike, posebno građevinskog sektora, jer se kamioni sada uvoze, a ni autobusa nemamo dovoljno.

Doktor Miloš Petrović iz Privredne komore Srbije kaže da u Beogradu ima oko 4.000 autobusa, a  GSP ima oko 1.000.

"Svake godine bi bilo dobro da se bar 10 odsto voznog parka obnovi, što negde između 400 i 500 autobusa, ta proizvodnja iz Ikarbusa bila bi potpuno realna da samo pokrije potrebe Beograda", rekao je Petrović.

Prvi autobus "Ikarbus" je proizveo 1954. godine i do sada je iz pogona izašlo više od 20 hiljada autobusa, od kojih je znatan deo izvezen. "Ikarbus" je proteklih nekoliko godina sam proizveo nekoliko najsavremenijih niskopodnih autobusa, od kojih neki kao gorivo koriste prirodni gas.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 09. мај 2024.
16° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара