Читај ми!

Pripreme za izgradnju brze pruge

Sastankom sa delegacijom "Kineskih železnica" u Ministarstvu saobraćaja praktično počinje realizacija projekta brze pruge od Beograda do Budimpešte. Ako sve bude teklo po planu, građevinski radovi na pruzi do Budimpešte trebalo bi da počnu za dve godine.

Dva dana posle dogovora premijera Mađarske, Srbije i Kine u Bukureštu da Kinezi grade prugu brzine do 160 kilometara na čas, između Beograda i Budimpešte, delegacija "Kineskih železnica" već danas, sastankom u Ministarstvu saobraćaja, započinje ovaj posao.

Kinezi treba da naprave projekat, finansiraju ga i urade za tri godine. Iz resornog ministarstva kažu da smo u prednosti sa projektima i da bi prvi radovi mogli da počnu već 2015.

Brzine od 160 kilometara na čas za putničke vozove i 120 za teretne vozove koje su predviđene na pruzi Beograd-Budimpešta, odavno su standardi mnogih železnica u Evropi.

Brzim prugama sada se diče oni koji imaju vozove za brzine preko 250 km na čas, tako da je naš projekat u okvirima realnih granica i kada su u pitanju investicije i isplativost.

Kada bude gotova pruga koja bi trebalo da se gradi iz kineskog kredita od 2,4 milijarde evra, razdaljina od Budimpešte do Beograda od 400 kilometara prelaziće se za svega tri časa.

"Prema sadašnjoj situaciji, studija izvodljivosti za prugu trajaće do šest meseci ukoliko uzmemo u obzir da je projektovana brzina 160 kilometara na čas. Nadamo se da ćemo sa partnerima iz Mađarske i Srbije utvrditi optimalne rokove da se taj posao završi za tri godine", kaže He Huav iz "Kineskih železnica".

Ministar saobraćaja Srbije Aleksandar Antić kaže da ne postoji nijedan razlog da projekat ne bude sproveden.

"Veoma sam zadovoljan ljudima koji su samo dva dana posle političkog dogovora došli da taj dogovor realizujemo", rekao je Antić.

Sredstva potrebna za naš deo pruge su oko 900 miliona evra. Taj novac biće potrošen na obnovu postojećeg i izgradnju drugog koloseka.

Treba imati u vidu i to da će se deo od Stare Pazove do Novog Sada u dužini od 43 kilometra modernizovati iz ruskog kredita, a iz IPA fonda obezbeđeno je 3,95 miliona evra za izradu projektne dokumentacije od Novog Sada do Subotice.

Jedan od kandidata za gradnju pruge Budimpešta-Beograd jeste i kineska firma "Putevi i mostovi", koja trenutno gradi most Borča-Zemun.

Ova kompanija već ima iskustva sa ovakvim poslovima u Kini, a njena referenca je i jedna od najdužih pruga velikih brzina, Peking-Tibet, na kojoj je radila nekoliko deonica.

Број коментара 14

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво