Auto-industrija puni srpski budžet

Budžet Srbije imaće znatan prihod od automobilske industrije. Najveći izvoz imaće "Fijat", a "Mercedes" je spreman da se uključi u proizvodnju gradskih autobusa najsavremenije generacije.

Automobilska industrija u Srbiji, koja zapošljava petnaest hiljada radnika i godišnje zaradi gotovo dve milijarde evra, biće znatan izvor prihoda u budžetu.

Najveći izvoz imaće "Fijat" - oko 1,6 milijardi evra. U vrednosti od 400 miliona izvešće "Bos", "Jura", "Magent Mareli", "Jonson" i "Tigar", koji su dobili subvencije za zapošljavanje.

Njima treba da se priključi i "Mercedes", koji će strateško partnerstvo ostvariti sa beogradskim "Ikarbusom".

"Mercedes" nije nov na našim prostorima. Još osamdesetih iz Priboja, tada jedine fabrike van Nemačke, izlazili su prvi licencirani kamioni u Evropi. Motori su se sklapali u Bosni i Hercegovini, a celo vozilo u Srbiji.

Skoro tri decenije kasnije, uz velike napore Vlade, "Mercedes" je spreman da se uključi u proizvodnju gradskih autobusa najsavremenije generacije.

Autobusi su neophodni GSP-u, a sada se uvoze iz Poljske. Tako bi radnici "Ikarbusa" imali posla u narednih bar pet godina, a višak bi mogao da bude izvezen preko "Mercedesove" mreže prodaje.

Direktor "Mercedes Benz Srbija i Crna Gora" Rolf-Juergen Seyerle kaže da razgovori idu dobrim tokom.

"Reč je o strateškom partnerstvu, gde bi obe strane ponešto uložile, a radnici bi imali dosta posla. Naravno, uz sve to idu i licence za najsavremenije tehnologije, ali i dalji razgovori o saradnji", kaže Seuerle.

"Bili smo u Priboju i za sada samo snimamo situaciju. Ima mogućnosti da se i tamo nešto pokrene, ali to zavisi od razgovora narednih dana", ističe Seuerle.

Najveća investicija u kojoj je učestvovala i Vlada Srbije, jeste fabrika automobila u Kragujevcu, gde će se ove godine montirati oko 10.000 automobila serije 500L. "Fijat" je u Kragujevac došao zbog tradicije, ali i zbog veoma primamljivih uslova ulaganja.

"Jedino što nam smeta u dogovoru s Vladom jeste to što infrastruktura oko Kragujevca nije do kraja završena, nema još obećanog auto-puta i obilaznice, pa se fabrika snabdeva samo preko jedne kapije", kaže generalni direktor "Fijata Srbija" Antonio Čezare Ferara.

Ferara ističe da je potražnja za modelom 500L odlična, naročito na američkom tržištu. "Očekujemo da tamo izvezemo više od 30.000 vozila raznih verzija", kaže Ferara.

Cilj Vlade Srbije je da dovede što više manjih investitora koji bi proizvodili delove za poznate proizvođače.

Vremenom, i veliki proizvođači, kada uvide da se 30 do 40 odsto komponenti proizvodi na nekom mestu, lako se odluče za montažu vozila baš u toj zemlji, jer su troškovi tarnsporta i radne snage mali.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 28. јун 2025.
25° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом