Poleće "Er Srbija"

Potpisan sporazum o strateškom partnerstvu "Etihada" i "Jata". "Etihad" preuzima 49 odsto udela u "Jatu", a država sa 51 odsto ostaje većinski vlasnik nacionalnog avioprevoznika koji menja ime u "Er Srbija". Nadam se da će "Er Srbija" leteti dugo, visoko i sigurno na sopstvenim krilima, poručio vicepremijer Aleksandar Vučić na ceremoniji potpisivanja ugovora.

Kompanija iz Abu Dabija "Etihad", prema danas potpisanom sporazumu o strateškom partenrstvu, preuzima 49 odsto udela u "Jat ervejzu", a država će, sa 51 odsto udela, ostati većinski vlasnik nacionalnog avioprevoznika koji menja ime u "Er Srbija". Sporazum su potpisali prvi potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić i predsednik "Etihada" Džejms Hogan, a svečanosti su prisustvovali i premijer Srbije Ivica Dačić i ministar finansija i ekonomije Mlađan Dinkić.

Aleksandar Vučić je, na ceremoniji potpisivanja ugovora, zahvalio stranim partnerima na poverenju u srpske pilote, mehaničare, našu pamet, letačku tradiciju i spremnost da savladamo lekciju. Na nama je da to poverenje opravdamo, kaže Vučić.

Zahvalio je i ljudima iz Vlade Srbije koji su zaslužni za sklapanje ovog ugovora, među kojima je i dosadašnji ministar finansija i ekonomije Mlađan Dinkić. 

Posebnu zahvalnost, kako je istakao, dugujemo šeiku Muhamedu, čija je "vizija i želja da Srbija bude jača, modernija i uspešnija, pomogla da se dođe do ovakvog projekta".

Nadam se da će "Er Srbija" leteti dugo, visoko i sigurno na sopstvenim krilima, naglasio je vicepremijer Vučić.

Poručio je i da je danas veliki i važan dan za Srbiju, jer će srpski avion biti postavljen na pistu za uzletanje, a ugovor sa "Etihadom" omogućiće Srbiji tehnološko i poslovno okruženje u kojem će 30 miliona putnika dobiti pouzdanog prevoznika do značajnih destinacije Evrope i sveta.

Kako je rekao, konačno ćemo moći da kažemo da smo lideri regionu, a da to ne zvuči patetično i da nam se niko zbog toga ne ruga.

Predsednik "Etihada" Džejms Hogan najavio je da će u kompaniju "Er Srbija" biti "upumpano" 40 miliona evra.

Hogan je poručio je da je aviokompanija iz Abu Dabija opredeljena za to da Srbija dobije novu nacionalnu aviokompaniju i da Beograd pretvori u čvorište celog Balkana.

"Ne bismo bili ovde da ne verujemo da će 'Er Srbija' imati uzbudljivu budućnost. Postavili smo jasne ciljeve profitabilnosti. Ovo je veliki dan ne samo za 'Er Srbiju', već i za Etihad", poručio je Hogan i najavio promene, od menadžmenta do flote.

Kako je objasnio, novo srpsko osoblje "Etihada" upotpuniće postojeće osoblje JAT-a.

Takođe, najavio je da će se fazno uvoditi novi avioni, a planirane su i nove destinacije - Abu Dabi, Melburn, Sidnej, Čikago.

Hogan je istakao da je za novi brend zaslužna srpska studentkinja Tamara Maksimović.

Kompanija će imati i "mapu puta" - kratkoročnu, srednjeročnu i dugoročnu.

Kada je reč o floti, Hogan je najavio najpre obezbeđivanje 10 novih aviona "erbas" A319, ali i plan da i oni u narednih 24-36 meseci budu zamenjeni još modernijim avionima Boing 737.

"Biće potrebno doneti i neke teške odluke, biće potrebno unutrašnje restruktururiranje", upozorio je Hogan.

Dane Kondić na čelu "Er Srbija"

"Promene zavise od liderstva", rekao je Hogan, dodavši da je novoimenovani direktor Dane Kondić, sa 20 godina iskustva, "pravi čovek na pravom mestu".

Kondić je rođen u Sidneju kao prva generacija iseljenika iz SFRJ. Ima 20 godina iskustva u avio-industriji i turizmu. Ima dvojno državljanstvo i govori srpski i engleski jezik.

Prema pisanjima medija, Kondić je bio na najvišim rukovodećim pozicijama u "Etihadu".

Krajem devedesetih bio je menadžer razvoja poslovanja u australijskoj kompaniji "Kvantas" i šef globalne prodaje u "Malezija erlajns", od 2001. do 2005. godine

Pre nego što je došao u "Etihad" prošle godine, bio je na visokim menadžerskim pozicijama kompanija koje se bave turizmom - "Kuoni travel", i "Abakus internešenal".

U međunarodnim poslovnim krugovima, Dane Kondić koji je dete srpskih iseljenika sa Kozare u današnjoj Republici Srpskoj, poznat je kao Deni Kondić.

Supruga mu je poreklom Srpkinja, a i deca mu govore srpski. Kondić će "Er Srbiju" zvanično preuzeti od oktobra.

Višegodišnja potraga za strateškim partnerom 

"Jat" je prvi put ponuđen na prodaju 2008. godine, ali se na tender niko nije javio, a još od 2007. godine kao potencijalni partneri "Jata" u medijima su pominjani ruski "Aeroflot", "Island er", "Turkiš erlajns", "Baltik aviejšn sistems", konzorcijum domaćih privrednika, "Er Ejža" i "Etihad".

Na prvom tenderu 2008. godine, bilo je ponuđeno 51 odsto kapitala "Jata" po ceni od 51 miliona evra. Na drugom tenderu 2011. godine za osnivanje nove srpske aviokompanije javio se samo "Baltik aviejšn sistems", koji je kasnije odustao.

Domaći stručnjaci očekuju da bi udomljavanje srpskog nacionalnog avioprevoznika trebalo da donese konačno rešavanje problema u poslovanju "Jata". Država će preuzeti dugove "Jata" od 170 miliona evra.

"Etihad" je uspostavio redovne dnevne letove od 15. juna na liniji Abu Dabi-Beograd, i "Jat" ima svoj kod na toj avioliniji na osnovu sporazuma o komercijalnoj saradnji dve kompanije na više od 40 desetinacija.

Bliskoistočni avioprevoznik je jedna od najboljih firmi u toj branši u svetu.

"Etihad" je prošle godine prevezao 10,3 miliona putnika, a putnički i robni saobraćaj obavlja ka 94 odredišta na Bliskom istoku, u Africi, Evropi, Aziji, Australiji i američkom kontinentu sa flotom od 77 aviona Erbasa i Boinga.

Ima 29 odsto vlasničkog udela u nemačkom "Er Berlinu", 40 odsto u "Er Sejšelima", oko tri odsto u "Er lingusu", devet odsto u kompaniji "Virdžin Australija" a u toku je preuzimanje 24 odsto indijskog "Džet ervejza".

broj komentara 78 pošalji komentar
(subota, 03. avg 2013, 19:36)
anonymous [neregistrovani]

konkurs-Etihad

Zasto nije objavljeno da je javni konkurs za posao u Etihadu otvoren za sve kandidate koji se prijave, i da je zakazan za 05.avgust u hotelu Metropol?

(petak, 02. avg 2013, 14:34)
anonymous [neregistrovani]

Zanimljivo

... da jos uvek ima ljudi koji ostavljaju negativne komentare. Neverovatno.

Svaka cast samo napred ljudi da se radi i u nove pobede.

Tacno je zaradice oni ali ono sto je najbitnije zaradicemo i mi i drzava i svi oni koji tamo budu radili a broj zaposlenih moze samo da poraste za godinu dve.

Pozdrav svima

(petak, 02. avg 2013, 12:55)
anonymous [neregistrovani]

Leti, leti .....

.... lepa moja AirSRBIJO!!!!!!!!!!

(četvrtak, 01. avg 2013, 23:43)
Vlaja [neregistrovani]

Extra

Vrhunski logo

(četvrtak, 01. avg 2013, 21:47)
Penzioner [neregistrovani]

Re: Realan

Postalo je sasvim normalno da se radi od ujutru do uveče, da svako odgovara za svoje rezultate i tako je u celom svetu. Svako ko ne radi posao kako treba mora da ustupi mesto nekome ko može bolje. Taj sistem koji Vi pominjete ne valja i zato se menja, ali je ovde svaka promena dočekana sa pesimizmom. Ovde nema "megadent" klinaca i tatinih sinova nego osoblje koje već radi u Etihadu,obučeno,iskusno i stručno, ali zato ima rad,rad i samo rad.
I naravno da otkaze dobiaju oni koji još uvek nisu ispunili uslov za penziju, upravo u tome je problem, što penzioneri i dalje odlučuju o nekoj budućnosti, valjda da njima bude bolje jednog dana.

(četvrtak, 01. avg 2013, 21:35)
borislav.maric.66@gmail.com [neregistrovani]

Šalu na stranu

Boje zastave bi trebale biti pod uglom i valovite u odnosu na simbol (logo) tako bi bilo jasno da su boje u pozadini boje zastave Srbije!

(četvrtak, 01. avg 2013, 21:32)
Milan [neregistrovani]

takve vesti zelim

da citam jos,i jos vise bravo!!!!

(četvrtak, 01. avg 2013, 21:06)
anonymous [neregistrovani]

Najveci dobitak

Glavni dobitak danas je Dane Kondic.
Sretno.

(četvrtak, 01. avg 2013, 20:01)
anonymous [neregistrovani]

šmrk

Baš treba žaliti što je otišao još jedan gubitaš...

(četvrtak, 01. avg 2013, 19:53)
anonymous [neregistrovani]

real realan

Nisam siguran da si realan.Radio sam u takvim firmama,a razlog što sam otišao je taj što sam bio baš dobro plaćen,te sam uspeo da započnem sopstveni biznis.A što se tiče prekovremenih sati,ili kao što ti kažeš rad od 15 sati,svaki započeti sat posle norme je itekako plaćen.Što se tiče bonusa,nije na nama koliko su plaćenoi ljudi u vrhu,bitno je da nas naš deo ili ti plata čini dostojanstvenim.Uvek volimo da znamo šta ima u tudjem dvorištu.