Читај ми!

Sledeće nedelje rešenje za JAT?

Vlada Srbije sledeće nedelje odlučuje o sudbini Jat ervejza. U opticaju dva predloga -potraga za zajedničkim partnerom za "Jat ervejz" i "Jat tehniku" ili osnivanje nove kompanije. Pojedini ekonomisti smatraju da bi JAT trebalo da ide u stečaj.

Godinama se govori o sudbini "Jat ervejza" i o tome kada će od gubitaša postati profitabilna kompanija. Iz Vlade su za sledeću nedelju najavili potpisivanje memoranduma sa nekom stranom kompanijom koja je zainteresovana za obnovu srpskog avio prevoznika.

Prema jednom predlogu koji je dostavljen Radnoj grupi, tražio bi se zajednički strateški partner za "Jat ervejz i "Jat tehniku"", a prema drugom, bila bi osnovana nova kompanija, a dugovi bi se prebacili državi.

Sudbina domaćeg avio prevoznika u rukama je Radne grupe Vlade Srbije, koja treba da predloži konkretna rešenja. Rukovodstvo JAT-a traži da se od aprila iznajme četiri aviona Erbas 319, jer JAT od 13 aviona, sada koristi samo sedam.

Neki su na remontu, a oni iznajmljeni treba da budu vraćeni vlasnicima. Neracionalna flota i prepuštanje tržišta stranim kompanijama osnovni su uzroci propadanja firme, kažu u Sindikatu pilota.

"Kompanija Vizer koja je iz mađarske, a posluje u Srbiji, nije registrova u Srbiji i leti iz Srbije na 14 destinacije za razlliku od JAT-a koji ne može u Budimpešti da formira svoju kompaniju. Znači ako neko pravo važi za nas mora da važi i za druge i očekujemo od Vlade Srbije da nas jednostavno zaštiti", kaže Boris Vraneš iz Sindikata pilota.

U Ministarstvu saobraćaja tvrde da će se sudbina JAT-a ove godine konačno rešiti.

"JAT treba da ostane kompanija čiji će deo radnika biti zbrinut socijalnim porogramom. Drugi deo radnika radiće u ovoj kompaniji, koja će lizingovati nove avione, držati ove ili neke nove destinacije i koja će na kraju ove godine imati za rezultat pozitvinu nulu", ističe ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić.

Pojedini ekonomisti podsećaju da će, na kraju, neko morati da plati 280 miliona evra duga, i da bi JAT trebalo da ide u stečaj.

"Pravljenje nove kompanije nikada nije jasno i uvek se može okliznuti nešto sasvim drugo. Može se dogoditi da se neka od prava ne mogu preneti na novu kompaniju. Ako pravite novu kompaniju sigurno ste na teret poreskih obveznika ostavli dugove ove kompanije", upozorava ekonomista Milan Kovačević.

Vladu Srbije posetila je delegacija britanske firme "Ej-Džej Volter aviejšn" koja je spremna da postane strateški partner JAT ervejza. Već ima spremne avione koji nam odgovaraju po kapacitetu i koji mogu odmah da se uključe u saobraćaj, a zainteresovani su i za "Jat tehniku".

Број коментара 25

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво