Ubrzo rešenje za most kod Beške

Vrlo brzo će biti stavljena tačka na problem oko cene novog mosta preko Dunava kod Beške, rekao ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić.

Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić rekao je da će vrlo brzo biti stavljena tačka na problem oko cene novog mosta preko Dunava kod Beške, koji se rešava arbitražom.

Mrkonjić je to rekao na sastanku sa austrijskim ambasadorom Johanesom Ejgnerom s kojim je razgovarao o intenziviranju privredne saradnje dve zemlje i tom prilikom je bilo reči i reševanju tog problema između austrijske kompanije "Alpina" i "Puteva Srbije", saopštilo je ministarstvo saobraćaja.

Novi most preko Dunava kod Beške biće plaćen najviše 62 miliona evra, rekao je ranije Tanjugu vršilac dužnosti generalnog direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak.

"Most je jeftino pogođen i sada Alpina pokušava da podigne cenu", rekao je Drobnjak ističući da su zahtevi za povećanje cene neosnovani.

Pojedini mediji prenosili su da Alpina traži oko 100 miliona evra za izgradnju novog mosta kod Beške.

Čelnik "Puteva Srbije" je napomenuo da većina izvođača radova spusti cenu da bi dobila posao i kasnije pokušava to da promeni.

"Putevi Srbije" priznaju da je izvođač radova imao dodatne troškove koji su poskupeli prvobitno ugovorenu cenu za izgradnju mosta 2006. godine od 37 miliona evra.

Drobnjak je rekao da prema "Fidik" standardu može da se poveća cena kada je to opravdano, ali ne koliko Alpina traži.

Problem je u tome što se izgradnja započela na osnovu idejnog, a ne i glavnog projekta, koji je predvideo i dodatne radove.

Ukoliko izvođač radova nije zadovoljan odlukom prva instanca je po ugovoru nezavisni "Fidik" inženjer koji donosi svoj stav, a ukoliko jedna
od strana u postupku nije zadovoljna drugi učesnik može pokrenuti arbitražu, navode u "Putevima Srbije".

Ugovorom za izgradnju mosta Beška od samog starta bili su angažovani kao nadzor kompanije Skot Vilson sa podizvođačem "Mostprojektom", kao i kompanije BCOEM iz Francuske i Hil Int. iz SAD kao tehnička pomoć finansirana od strane EU.

Navedene kompanije su aktivno učestvovale na realizaciji kompletnog projekta, dok je periodično projekat kontrolisan i pregledan od strane konsultanata Evropske banke za obnovu i razvoj, istakli su u "Putevima Srbije".

To preduzeće ističe da bi primer mosta kod Beške trebalo da bude pouka za Srbiju da više nikada poslove ne ugovora po proceduri koja podrazumeva i projektovanje i izvođenje radova.

Novi most kod Beške je izgrađen pored starog mosta i s obzirom da je identičan starom nazvan je "Blizanac".

Ti mostovi su deo autoputa od Novoga Sada do Beograda odnosno deo Koridora 10. Novi most dužine 2,2 kilometra otvoren je za saobraćaj u oktobru 2011. godine.

broj komentara 1 pošalji komentar
(subota, 12. jan 2013, 13:07)
anonymous [neregistrovani]

Zasto komplikujete?

Uzmite Nemacke normative za gradnju, napravite kalkulaciju i eto vam realne cene. Ubuduce: Pre nego pustite da vam oru njivu, pogodite cenu. Tako seljaci u mom kraju - da vas posle zavrsenog posla ne ucenjuju. Poznavajuci Austrijance, siguran sam da im prvobitna kalkulacija nije bila losa...