Читај ми!

Plan za kanal Dunav–Morava–Vardar

Prostorni plan za izgradnju kanala Dunav–Morava–Vardar do sredine 2013, najavio ministar Milan Bačević. Za projekat su zainteresovane mnoge strane kompanije, rekao ministar.

Najznačajnija aktivnost Ministarstva prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja u 2013. u sektoru za prostorno planiranje biće izrada prostornog plana posebne namene za izgradnju plovnog kanala Dunav–Morava–Vardar, koji bi trebalo da bude završen do sredine 2013. godine, izjavio je resorni ministar Milan Bačević.

"Prilično smo odmakli u pripremi dokumentacije i metodologije za izradu prostornog plana za izgradnju kanala Beograd–Solun, poznatijeg kao Dunav–Morava–Vardar", rekao je Bačević u intervjuu agenciji Beta, navodeći da je predviđeno da se tim planom obuhvati površina od 10.500 kvadratnih kilometara, što je, prema njegovim rečima, jednako površini Kosova i Metohije.

Ministar je istakao da je to ozbiljan posao, ali da je uveren da će početkom jula moći da se sa planom izađe pred javnost.

Bačević je objasnio da bi potom usledila priprema posebnog zakona koji bi označio gradnju plovnog kanala kao projekta od nacionalnog značaja, kao što je to gasovod "Južni tok" kroz Srbiju.

"Nadam se da ćemo u tom roku od šest meseci dovesti do kraja i razgovore koje vodimo sa zainteresovanim kompanijama koje žele da učestvuju u realizaciji građevinskog dela projekta, studije izvodljivosti", rekao je Bačević.

On je rekao da su za taj projekat zainteresovane mnoge strane kompanije, jer su svesne njegovog značaja.

Bačević je rekao i da trenutno ne postoji tačno utvrđen proračun vrednosti projekta, jer poslednje procene o vrednosti investicije datiraju sa kraja sedamdesetih godina prošlog veka, kada je ulaganje procenjeno na iznos od 15 do 17 milijardi dolara, u šta su bili uračunati i radovi na teritoriji Makedonije i Grčke.

Bačević je rekao da se ozbiljno razmišlja o izradi studije izvodljivosti, odnosno biznis planu, i da je za taj posao zainteresovano nekoliko kompanija "među kojima najveću upornost pokazuju dve državne kineske kompanije, ali i američka savezna država Ilinois".

"Mnogi učešće u tom projektu vide kao šansu za dobru zaradu i dobro pozicioniranje u Evropi, a na Balkanu posebno. U Srbiji i ne postoje uslovi za realizaciju većeg projekta od ovog, kako prostorno, tako i ekonomski", rekao je ministar prostornog planiranja.

Milan Bačević je dodao da bi Srbija izgradnjom kanala Dunav–Morava–Vardar postala nezaobilazan faktor u svim saobraćajnim i infrastrukturnim vezama na relaciji između juga Evrope i srednjeg i zapadnog dela kontinenta.

"Ovakvim plovnim sistemom čitava Srbija bi se povezala sa sistemom Rajna–Majna–Dunav, koji je od najvećeg značaja u Evropi, ali i sa sistemom plovnih tokova Rone i Sene u Francuskoj, kao i Odre i Visle", rekao je Bačević.

On je napomenuo i da bi izgradnjom kanala Morava sve te sisteme povezala i brodove usmerila u Egejsko more odakle se račvaju pomorske veze prema drugim delovima južne Evrope, Aziji i Africi.

Izgradnjom tog plovnog kanala, kako je rekao, na bolje bi se promenio geopolitički položaj Srbije i njen međunarodni status.

Govoreći o zakonodavnim aktivnostima njegovog ministarstva, Bačević najavio i da bi do polovine 2013. trebalo da bude usvojen i novi zakon o prostornom planiranju.

Kako je precizirao, reč je o izmenama i dopunama postojećeg zakona, koje će omogućiti lakšu realizaciju već urađenih planova, ali i urediti tu oblast za narednii 20 godina. Prema rečima Bačevića, novi zakon bi trebalo da obuhvati i teritoriju Kosova i Metohije, koji nije u važećem Zakonu o prostornom planiranju.

"Mi želimo da manjkavost tog prostornog plana neutrališemo izradom novog plana i otvorimo kancelariju za prostorno planiranje u Kosovskom Mitrovici, jer još uvek žvimo u državi koja ima zakonom propisane granice, koje su međunarodno priznate", rekao je Bačević i najavio da će i taj deo Srbije biti uređen planskom dokumentacijom.

Број коментара 16

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 21. јул 2025.
31° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом