недеља, 04.11.2012, 08:26 -> 10:26
Neodoljive kineske ponude
Kinezi su sve prisutniji u srpskoj niskogradnji. Na tendere za Koridor 11 isključivo se prijavljuju Kinezi, koji daju takve ponude o kojima zapadne kompanije mogu samo da sanjaju i koje se ne mogu odbiti. Posle građevinarstava, Kinezi nameravaju da ulažu i u srpski agrar.
U narednih 15 godina u infrastruktru Srbije, prema master planu, biće uloženo oko 15 milijardi evra. Samo za održavanje puteva i železnice biće potrošeno sedam milijardi evra, što Srbiju čini najpoželjnijim mestom za ulaganje u jugoistočnoj Evropi.
Posle firmi koje su većinom dolazile iz EU, naročito iz Grčke i Austrije, i koje će završiti Koridor 10, na tenderima za Koridor 11 isključivo se takmiče Kinezi koji sa svojim firmama daju cene o kojima zapadne kompanije mogu samo da sanjaju.
Kineski kredit za infrastrukturu jugoistočne Evrope nije potrošen. Oko šest milijardi stoji slobodno, a planova zbog krize u okruženju je sve manje.
Od većih kineskih investicija izdvajaju se dve, brana i fabrika automobila u susednoj Bugrskoj. Međutim, zbog krize mnoge evropske zemlje odrekle su se ulaganja u puteve, mostove, luke i čekaju da sakupe sredstva iz sopstvenih izvora za njihovu izgradnju.
Kinezi u paketu sa gradnjom nude i kredite uz učešće radne snage iz Srbije od 50 odsto u uslovima u kojima nam za sve nedostaje novac. projekti, mehanizacija. Kineska ponuda uvek je takva da se ne može odbiti.
"Kineska ponuda za izradnju autoputa od Preljine do Ljiga je pet milona i 800 hiljada po kilometru što je dva miliona manje od bilo kog drugog ponuđača. Po ugovoru autoput do Preljine trebao bi da se završi za 38 meseci od Beogarada do Čačka", kaže Velimir Ilić, ministar građevine i urbanizma.
Kineski građevinari samo su prethodnica onoga što sledi, jer sve građevinske kompanije u Kini imaju i svoje ćerke firme koje se bave pratećim delatnostima.
"Naravno naša kompanija pored toga što je gradila najveći most na svetu dug 43 kilometra ima svoje bankarske ogranke za investicije i osiguravajuća društva. Berzankske i druge aktivnosti takođe deo su naša kompanije ali sve ide po redu kada se infrastruktura stavi u funkciju", navode u kompaniji "Sin Sandung Internešnal Šangaj".
"Kineske firme prve su uvele mogućnost da uz kredit daju i projekte za objekte .Tako su oni gledajući naš master plan već predložili gradnju nekih objekata na obilaznici oko Beograda", rekao je Miodrag Poledica iz Ministarstva za saobraćaj .
Kako sada stvari stoje i kako je ministar Mlađan Dinkić najavio Kinezi treba da grade puteve vredne 800 milona evra, Koridor 12, obilaznicu oko Beogarda i centralni autoput kroz Srbiju Pojate - Čačak - Kraljevo. Od uspeha tih operacija zavisi druga faza kineskog investicionog ciklusa u Srbiji a to je razvoj agarara, kupovina zemlje i proizvodnja hrane.
Naravno Evropska unija nema ništa protiv toga jer Kinezi su ti koji su pokrili račune za velike minuse.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 25
Пошаљи коментар