subota, 20. sep 2014. | Izaberite pismo: Ћирилица



 

Naslovna > Vesti > Ekonomija > Ruski voz na srpskim prugama

utorak, 06. mar 2012, 11:46 -> 13:41

Ruski voz na srpskim prugama

Prvi od 12 vozova koje su "Železnice Srbije" naručile iz Rusije od sutra na srpskim prugama. To je novi voz na domaćim prugama posle tri decenije. Voz će saobraćati na relaciji Beograd Dunav-Vršac.

Novi dizel-motorni voz iz Rusije, prvi od 12 naručenih, krenuo je promotivno srpskim prugama, a od sutra će redovno saobraćati između Beograda i Vršca. Prvi putnici danas su bili novinari i generalni direktor "Železnica Srbije" Milovan Marković.

Ruski voz na srpskim prugama

Srpske železnice su prvi put posle pune tri decenije dobile novi voz, istakao je Marković, dodajući da će u naredna dva meseca iz Rusije stići još dva ruska voza, čije se uključivanje u saobraćaj očekuje početkom maja.

Novi voz iz Rusije koji će saobraćati na relaciji na relaciji Beograd Dunav-Vršac ponovo će nakon pune tri godine uspostaviti redovan putnički saobraćaj između glavnog grada i Vršca.

Voz će radnim danima i subotom saobraćati dva puta dnevno - iz stanice Beograd Dunav polaziće u 7.20 i 19.20 sati, dok će iz Vršca za Beograd polaziti u 5.15 sati i u 16.45 sati.

Milovan Marković je rekao da će za taj voz na delu od Beograda do Pančeva važiti karta "Beo voza", a od Beograda do Ovče "Bus plus".

Unutrasnjost-ruskog-voza.jpg

Prvi čovek "Železnica Srbije" je naveo da će ostalih 11 vozova ruske kompanija "Metrovagonmaš" isporučiti srpskim železnicama do kraja ove godine.

Milovan Marković je ukazao da će srpske železnice iz dela ruskog kredita, čija je ukupna vrednost 800 miliona dolara, nabaviti dodatnih 25 vozova od iste ruske kompanije, kako bi se poboljšao lokalni i regionalni saobraćaj na neelektrificiranim prugama na teritoriji cele zemlje.

Današnja promotivna vožnja bila je organizovana od Beograda do Pančeva. Dizel-motorni vozovi kompanije "Metrovagonmaš" imaju Mercedesov motor, Fojtov menajč, Knorove kočnice i druge komponente najpoznatijih svetskih proizvođača.

Imaju 120 mesta za sedenje, 126 mesta za stajanje, kamere, klimu, sistem za kontrolu, upravljanje i dijagnostiku, toalet, koji je prilagođen i osobama sa posebnim potrebama, a na srpskim prugama će se kretati brzinom do 120 kilometara na sat.

Voz1.jpg

Cena jednog voza iznosi oko 3,4 miliona švajcarskih franaka, a uz vozove će biti isporučeni i rezervni delovi, alat i oprema za održavanje, potrošni materijal i dokumentacija u vrednosti od 2,5 miliona švajcarskih franaka.

"Železnice Srbije" i "Metrovagonmaš" potpisali su 2010. ugovor o kupovini 12 novih vozova iz kredita međunarodne železničke banke "Eurofime" od 43 miliona švajcarskih franaka.

1
коментари број коментара 38 | cwпошаљи коментар
(sreda, 07. mar 2012, 02:54)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

nije lose

nije lose da se srbija konacno opremi novom tehnikom,ipak je mnogo sto sta zaostalo i zastarelo u srbiji,ali bi preporucio da se pozabavimo domacom industrijom i da razvijamo domacu tehniku i robu,ima srbija odlicne fabrike vagona,moze svakakav vagon srbija sama da napravi,ali za lokomotive bi trebalo da se ujedine neke kompanije,koje bi mogle zajedno da konstruisu i proizvedu lokomotivu-I vreme je da imamo voz koj ide mnogo vecom brzinom.I naravno,treba nam i obnovljena i renovirana infrastruktura.A dok se ovo sve dogodi,bolje je kupovati od rusa novo,nego krpiti krntije koje su pokupljene iz celog sveta.

1
(sreda, 07. mar 2012, 00:09)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

бгф

Русија чува своје писмо.па ће га чувати и Србија ...ако у Москви може да пише "Најк" уместо nike може и у Србији

1
(utorak, 06. mar 2012, 19:03)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

re Republika Srpska

Naravno covjece dase i Rusija sluzi cirilicom!Pa sata je tebi covjece dali si bio igdje u svjetu!Bio sam zivio cetri godine u Rusiji na svakom njihovom produktu pise i latinicom jer kako bih komunicirali sa ostalim svjetom bez upotrebe latinice!Na kraju to je pismo svih naroda i nacija!

1
(utorak, 06. mar 2012, 18:34)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

odg na Republika Srpska

Nemam nista protiv cirilice i radim sa njome bez problema kao i latinicom!Samo je od tebe malo glupo i primitivno preporucivati Srbiji da se odrekne latinice!Srbija ce za koju godinu pristupiti u Eu pa normalno da ce se morati sluziti latinicom kao i npr Bugarska!

1
(utorak, 06. mar 2012, 17:50)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

@republika srpska

hvala bogu da se vi ne pitate nista! Lepo vam hvala, ali ne hvala!

1
(utorak, 06. mar 2012, 17:47)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

bgd-brodarevo-b.p.

Sta je sa najduzom relacijom veza sa c.gorom tamo su pruge ocajne i vozovi koji tamo saobracaju?

1
(utorak, 06. mar 2012, 17:43)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Република Српска

Латиница никад није била српско писмо прије 1918. односно 1945., када је наметнуто због "тројединог народа" и "братства и јединства".У СР Хрватској од 1945. до 1990. ћирилица је била "равноправна" са латиницом, али у стварном животу уопште није употребљавана.За разлику од СР Србије у којој се све писало латиницом.Као што се Хрватска одрекла ћирилице као страног писма, вријеме је да то исто учини Србија са латиницом и врати се на стање прије 1918. Устав Републике Србије, члан 10.:У Републици Србији у службеној употреби су српски језик и ћириличко писмо. Колико знам Жељезнице су државно или јавно предузеће, па морају да се служе искључиво службеним писмом и језиком државе.Највећа је иронија што сте купили руске возове, а и у Русији је ћирилица једино писмо у употреби.

1
(utorak, 06. mar 2012, 17:24)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Pitanje

oceli Te motorne kompozicije se pojaviti i na prugama u Vojvodini ..............Naprimer Na pravcima iz Subotice ka Somboru ili Zrdniku-Cantaviru ,ili ka Senti . ili ka Kikindi . Ka Novom Knezevcu ili obnoviti staru liniju SU --Beograd Dunav,,,,,,,,,,,,ili ce ostati samo oko Beograda ??

1
(utorak, 06. mar 2012, 17:19)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Voz

Vidi se da je ruski!!!

1
(utorak, 06. mar 2012, 17:01)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Domace fabrike

Ja koliko znam nase fabrike nisu proizvodile nikad ove voz-tramvaje. Mozda gresim.
MIN Lokomotiva Nis je proizvodila dizel-motorne i elektricne lokomotive. To je jedino preduzece u Srbiji koje proizvodi vucna sinska vozila.
MIN Vagonka Nis, Zelvoz Smederevo, Gosa S. Palanka, FKV Kraljevo i Bratstvo Subotica rade iskljucivo vagone.
Zato ih ne treba kriviti sto nisu kupili domace. Mozda je ipak mogla da se uposli domaca operativa, ali to je sta bi bilo kad bi bilo. Treba kupovati domace.

1
1