Читај ми!

Predstavljen "fijat 500L"

Model automobila "fijat 500L" predstavljen na sajmu automobila u Ženevi. Tadić: Promovisan ne samo "Fijatov" model već i Srbija. "Fijat stabilan u Srbiji" izjavio Serđo Markione za RTS.

11.15 -  Na sajmu u Ženevi predstavljen najnoviji Fijatov model "fijat 500l".

Novi "Fijatov" automobil koji će se proizvoditi samo u Kragujevcu, predstavljen je danas na 82. Internacionalnom Salonu automobila u Ženevi, javljaju izveštači RTS-a. Promociji prisustvovali predsednik Srbije Boris Tadić i prvi čovek "Fijata" Serđo Markione.

Predsednik Srbije Boris Tadić rekao je, gostujući u Dnevniku RTS-a, da će "Fijat" do kraja godine prozivoditi više od 30.000 automobila u Kragujevcu, a da će od sledeće godine proizvoditi više od 100.000 vozila.

"Ako je cena vozila 16.000 evra, to je milijardu i 16 miliona, 90 odsto ide u izvoz, što je više od milijardu za izvoz, a to je veoma dobro za naš spoljnotrgovinski deficit", rekao je Tadić.

Govoreći o pisanju nekih stranih medija da je najveća mana "fijata 500L" što se proizvodi u Srbiji, Tadić je rekao da je takva vrsta tekstova velika prilika za Srbiju.

"Kad neko nešto ne očekuje, bilo od čoveka, zemlje ili kompanije, a onda čovek, zemlja ili kompanija ispostavi bolji rezultat, onda vas dignu u zvezde. Ovo je odlična prilika za radnike 'Fijata' u Srbiji da pokažu dobar rezultat i da doprinesu kredibilitetu i ugledu naše zemlje", rekao je Tadić.

Tadić je rekao da poslednjih meseci kroz sport, ekonomiju i politiku vrlo često postižemo neočekivane uspehe i da bi nam trebao i jedan ovakav automobilski.

"Posle takvih tekstova, sve oči su uprte u 'Zastavu', odnosno u Fijatove radnike u novoj fabrici u Kragujevcu. Kada privučete pažnju, to je već prilika. Kompanije koje ne privlače pažnju su van prilike, zato ovu šansu treba iskoristi", istakao je Tadić.

Predsednik Tadić je rekao da je "fijat 500L" odličan automobil, veoma kvalitetne izrade u svakom detalju i da, ako ga poredimo sa automobilima proizvedenim u okruženju sa nešto nižom cenom, videćemo da je kvalitet razlog nešto veće cene.

Tadić je ranije rekao u Ženevi da je premijerom modela "fijat 500L", koji će se proizvoditi u Kragujevcu, promovisan ne samo taj "Fijatov" model već i Srbija.

Tadić je novinarima rekao da je njegov prvi utisak izvanredan i istakao da je Srbija od danas "novi-stari proizvođač automobila".

"Ovaj model će biti prodavan i u Evropi i u SAD. Građani posle ovoga mogu da imaju više poverenja u svoju državu. Ovo je pre svega uspeh građana Srbije", poručio je Tadić.

Tadić je precizirao da će proizvodnja modela "fijat 500L" za Srbiju značiti povećanje bruto domaćeg proizvoda i izvoza za jednu i po milijardu evra. Povećanjem izvoza i BDP-a će se, kako je objasnio, poboljšati i finansijski rejting i stabilnost zemlje.

"Kad bismo imali deset ovakvih investicija, Srbija bi bila potpuno drugačija zemlja i zato nastavljamo. Danas ćemo u Ženevi razgovarati i sa drugim poznatim proizvođačima automobila", rekao je Tadić.

Predsednik Tadić je rekao da su u toku razgovori predstavnika Srbije sa proizvođačima autodelova iz Južne Koreje, Japana, Italije i Nemačke.

Tadić je rekao da je u današnjem razgovoru sa predsednikom "Fijata" Serđom Markioneom bilo reči i o svetskoj krizi i da je zaključeno da će radnici "Fijata" u Srbiji, kao i bilo gde u svetu, za svoja radna mesta morati da se bore kvalitetnim radom.

Markione je predsedniku Srbije rekao da proizvodnjom u Kragujevcu "Fijat" želi da postane konkurentniji na svetskom tržištu.

Nakon predstavljanja novog modela "fijat 500L", koji će se proizvoditi u Kragujevcu, Tadić je, zajedno sa generalnim direktorom kompanije Fijat-Krajsler Serđom Markionijem ušao u automobil, a potom ispred automobila pozirao fotoreproterima.

Novi model je predstavio šef Fijat brenda Olivije Fransoa koji je razliku između novog modela 500L i ranijeg modela 500 opisao kao razliku "između kapućina i espresa". "To je nešto što delite s ljudima koje volite", rekao je Fransoa.

Fransoa je istakao da "fijat 500L" ima "kombinovane osobine gradskog automobila i malog suva" i da je reč o vozilu koje "karakterišu praktičnost i korisnost".

Serijska proizvodnja ovog automobila koji, kako kažu, podseća na produženu i povećanu verziju poznatog "fijata 500", trebalo bi da počne ovog leta. Osim "fijata 500 L" na sajmu u Ženevi će biti predstavljeno 140 novih modela.

Početkom februara torinska kompanija je saopštila da će početna cena "fijata 500L" biti oko 16.000 evra i potvrđeno je da će se proizvoditi u dve benzinske verzije i jednoj s dizel motorom.

Kako je precizirano, benzinske verzije su dvocilindrični "tvin-er" od 0,9 litara i 1,4 litra, dok će dizel biti od 1,3 litra (multidžet II).

Automobil "Fijat 500L" sa pet sedišta, dug je 4,14 metara, širok 1,78, a visok 1,66 metara i po karakteristikama kabine podseća na model "600 multipla".

Dugoočekivani model novog automobila, do skoro je srpskoj javnosti bio poznatiji sa radnim nazivom "el zero"(L-O) , a sada ima zvaničan naziv "500 L" i, kako je objašnjeno iz "Fijata", skraćenica "L" potiče od reči "lardž"(veliki), što znači da je reč o produženoj i povećanoj verziji modela "Fijat 500".

Proizvodnja novog modela automobila u pogonima u Kragujevcu rezultat je ugovora o zajedničkom ulaganju italijanskog "Fijata" i Vlade Srbije u kragujevačku fabriku "Zastava automobili", potpisanog u jesen 2008. godine.

Ceremoniji su, osim predsednika Tadića, prisustvovali ministar ekonomije Nebojša Ćirić, gradonačelnik Kragujevca Verko Stevanović, bivši ministar ekonomije Mlađan Dinkić i ambasador Srbije u Švajcarskoj Milan St. Protić.