Povratak američkog džina

Američki gigant "Dženeral motors" vratio se u velikom stilu. Posle proglašavanja bankrota pre tri godine, GM je ponovo postao kompanija sa najviše prodatih automobila i tako, od japanske "Tojote", preuzeo tron i krunu koju je predao 2008. godine.

"Dženeral motors" se ponovo vratio na vrh automobilske industrije. Po broju prodatih automobila američki džin je prvi u svetu sa nešto više od devet miliona prodatih automobila.

Drugo mesto pripalo je nemačkom "Folksvagenu" sa 8,16 miliona prodatih automobila, dok je sa prvog na treće mesto pao japanski gigant "Tojota" sa 7,9 miliona prodatih automobila.

"Dženeral Motors" je zabeležio ukupan skok prodaje od 7,6 odsto, odnosno više od 11,4 odsto na američkom tržištu i 4,4 odsto na evropskom.

Povratak američkog džina dolazi samo tri godine nakon što je kompanija iz Detroita objavila bankrot 2009. godine, kada je Kongres "uskočio" sa spasonosnim finansijskim paketom.

Izvršni direktor Den Akerson rekao je da, iako je kompanija zauzela prvo mesto po prodaji kola, prioritet nije broj prodatih automobila već profit koji se ostvaruje od njihove prodaje.

"Moramo da se fokusiramo na profite, a ne samo da postavljamo brojeve na tablu", istakao je Akerson.

Dok jednom ne smrkne...

Koliko god bio senzacionalan veliki povratak "Dženeral Motorsa" mora se uzeti u obzir i činjenica da je "Tojota" imala veliki problem sa silama koje nemaju veze sa onim tržišnim.

Naime, japanski gigant suočio se sa padom proizvodnje zbog katastrofalnog zemljotresa marta 2011. godine, cunamija i nuklearne krize u Japanu.

Kao da to nije bilo dosta, Tajland, na kojem japanske kompanije imaju ogromne pogone za proizvodnju, pogodile su višemesečne poplave i zastoj u proizvodnji.

Najveći japanski proizvođač automobila podigao je proizvodnju poslednjih meseci i popunio osiromašene zalihe i namerava da poveća proizvodne kapacitete na tržištima zemalja u usponu, kao što su Brazil i Kina.

Stručnjaci, međutim, kažu da će i pored toga "Tojota" biti suočena sa oštrom konkurencijom na putu oporavka na tržištima na kojima su konkurentske kompanije već preuzele deo "kolača".

Analitičar "Džej Pi Morgana" Kohei Takahaši smatra da rangiranje položaja na lestvici najuspešnijih prodavaca nije toliko bitno, koliko činjenica da "Tojota" mora da usvoji strategiju podsticanja isporuka.

Takahaši podseća da se "Tojota", u proizvodnji manjih automobila za tržišta zemalja u usponu, našla iza rivala poput "Nisana".

Za sada "Tojota" nije saopštila prognozu poslovanja grupacije u ovoj godini, ali očekuje skok isporuka od 20 odsto, na rekordnih 8,48 miliona vozila.

broj komentara 3 pošalji komentar
(subota, 21. jan 2012, 20:31)
anonymous [neregistrovani]

Istina

Uzeli tron od Tojote koju su tokom zadnjih godina ometali u radu pronalazeci nepostojece greske na njihovim autima u milionskim brojevima.Nemaju oni sanse protiv Toyote. Dusan

(subota, 21. jan 2012, 19:49)
anonymous [neregistrovani]

Amerikanci

Pa zar jos uvek igrate istu igru,onda ste stvarno zavrsili pricu.

(subota, 21. jan 2012, 19:30)
anonymous [neregistrovani]

Kako da ne

Da,da,da, rezija je uvek ista.