Читај ми!

Kraj gužvi na "Gazeli"

Posle godinu i po dana gužvi večeras je u saobraćaj pušteno svih šest traka na mostu "Gazela" u Beogradu. Time je trostruko povećano opterećenje mosta, što znači da će preko njega dnevno moći da prođe 200.000 vozila.

Beogradski most "Gazela", posle godinu i po dana saobraćajnih gužvi, otvoren je večeras za saobraćaj.

Najprometniji most u Beogradu preko reke Save je otvoren u prisustvu gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa i generalnog direktora "Puteva Srbije" Zorana Drobnjaka.

Radovi na "Gazeli" će biti nastavljeni ispod mosta do kraja februara ili početka marta iduće godine, što neće uticati na saobraćaj.

Zoran Drobnjak je rekao da će obnova "Gazele" ukupno koštati više od 50 miliona evra i precizirao da je Evropska investiciona banka dala zajam od 33 miliona evra, grad Beograd oko pet miliona evra i da će ostatak obezbediti "Putevi Srbije" iz sopstvenih sredstava.

Đilas je izjavio da je most "Gazela" nakon rekonstrukcije bezbedan u narednih 40 godina.

Đilas je prilikom puštanju svih šest trka tog mosta u saobraćaj, nakon šesnaestomesečne rekonstrukcije, rekao da je završetak tih radova veliki uspeh pre svega radnika koji su tu radili.

"Ovo nije uspeh ni ministara, ni gradonačelnika ni funkcionera već ovih ljudi koji su ovde radili i na plus 40 i na minus 10 stepeni da bi jedan posao na koji se čekalo deset godina bio završen", rekao je Đilas.

Gradonačelnik Beograda je zahvalio svim radnicima koji su radili na rekonstruciji "Gazele".

Sa Đilasom su puštanju u saobraćaj šest traka na "Gazeli" prisustvovali i predsednik Upravnog odbora "Puteva Srbije" Zoran Lilić i predsednik gradske skupštine Aleksandar Antić.

Pripremni radovi na obnovi "Gazele" su počeli 15. marta 2010. godine, a prvi građevinski radovi na konstrukciji mosta 1. jula prošle godine.

Pre rekonstrukcije dnevno je most prelazilo oko 160.000 vozila, iako je projektovan za 65.000. Rekonstrukcijom povećano opterećenje mosta, pa će kapacitet biti 200.000 vozila dnevno.

Most "Gazela" je sagrađen pre 41 godinu i ovo je njegova prva rekonstrukcija.

U most je ugrađeno više od 3.000 kubika betona, 600 tona betonskog gvožđa i oko 2.500 tona čelika za ojačanje mosta.

U betonske konstrukcije postavljeno je oko 22 kilometra užadi za prednaprezanje, a konstrukcije su osigurane sa više od 9.000 metara kvadratnih specijalnih karbonskih vlakana.

Na saobraćajnim površinama je prvi put postavljena "MMA" hidroizolacija koja onemogućava prodor vode unutar konstrukcije i izliveno je oko 55.000 metara kvadratnih nosećeg i završnog sloja asfalta.

Број коментара 21

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
24° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се