Читај ми!

Deca u reklamama

Zbog manipulisanja i iskorišćavanja mališana u reklamama, udruženje "Roditelj" apeluje na marketinške agencije i nadležne da reaguju i detaljnije proveravaju kakve se reklame emituju.

Udruženje "Roditelj" apeluje na marketinške agencije i nadležne da reaguju zbog manipulisanja i iskorišćavanja dece u svrhu reklamiranja. Povod su mnoge reklame u kojima učestvuju mališani, izgovarajući tekst i radeći stvari koje nisu primerene njihovim godinama.

Deca se u reklamama koriste na dva načina, da reklamiraju proizvode za vršnjake i da promovišu proizvode za odrasle. U oba slučaja je efikasna njihova pojava u reklami. Obaveznom saglasnošću roditelja mogućnost zloupotrebe je smanjena.

"Šta su deca u reklamama, ona su simbol nekoga ko je nezaštićen, simbol sreće, simbol prosperiteta porodice, sigurnosti, perspektive, produžetka porodice", rekao je Aleksandar Jugović profesor medija i društvenih devijacija.

Prema njegovim rečima, odgovornost je na roditeljima koji decu daju u agencije za reklame, a koji, u stvari, zadovoljavaju neke svoje potrebe. 

Iz udruženja "Roditelj" apeluju da bi nadležni trebalo detaljinije da proveravaju kakve se reklame emituju, bilo da su deca akteri reklame bilo da su namenjene njima. Zloupotreba može biti i ono što tako u prvi mah ne izgleda.

"Ukoliko idemo po sistemu 'ako prođe prođe', ako se svidi potrošačima svidi, ako ima efekat na profit, to još bolje, možemo doći u situaciju da će odgovornost biti isključivo na roditeljima. Zato je važno da se i država uključi", kaže Bojana Selaković iz udruženja "Roditelj".

Zakon o oglašavanju zabranjuje zloupotrebu mališana u svrhu reklamiranja i neprecizno je definisan kada i kako deca ne treba da se pojavljuju u marketinške svrhe.

"Menjanje i dopuna zakona je prioritet, da se takve stvari ne bi dešavale. Ovo što se desilo, svima treba da bude primer kako ne treba raditi i primer rešenja problema za slične slučajeve", rekao je Marko Radovanac iz marketinške agencije "Abnormal".

Stručnjaci smatraju da bi trebalo oformiti državni organ koji bi se bavio samo proverom reklama i marketnških kampanja.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво