Oprez u vožnji štedi pare

Osiguranje vozila za nesavesne vozače biće višestruko uvećana čak i do suma koja prevazilaze vrednost samog automobila. Sistem umanjenja i uvećanja premija biće uveden od prvog septembra.

Prema odluci Narodne banke Srbije, od 1. septembra 2011. godine biće uveden sistem umanjenja i uvećanja premije osiguranja vozila, u zavisnosti od toga da li je vlasnik prouzrokovao štetu. Premija će za one koji greše u saobraćaju biti višestruko uvećana do cifara koje ponekad prevazilaze i vrednost automobila.

Već sada treba obratiti pažnju na incidente u saobraćaju, jer ako se gomilaju, u prošloj i ovoj godini polisa obaveznih osiguranja može biti mnogo veća od prvog septembra. Vozači koji budu prouzrokovali do tri štete godišnje moraće da plaćaju uvećanu premiju (malus) i do 250 odsto od osnovne premije.

Branko Pavlović iz "Delta Đenerali osiguranja" kaže da bi, prema trenutnoj prosečnoj ceni polise od oko 9.000 dinara, pažljiviji vozači plaćali oko 7.500 dinara, dok bi izuzetno nepažljivi vozači plaćali oko 22.500 dinara, odnosno skoro tri puta više.

Maksimalno umanjenje premije (bonus) je 15 odsto, ukoliko vlasnik vozila ne napravi štetu tri godine uzastopno. Time će se on stimulisati da ne pravi incidente u saobraćaju. Pokušaji da se promenom kompanije za osiguranje promeni i vozački dosije biće neuspešni.

Dragan Petrović iz "Dunav osiguranja" kaže da primenom novih propisa vozači neće moći da izbegavaju bonuse i maluse odlazeći od jedne do druge osiguravajuće kuće.

"Sve štete biće evidentirane u jednu bazu podataka na nivou Srbije", rekao je Petrović.

Cena kasko osiguranja se neće procentualno uvećavati za nesavesne vozače sa brojem incidenta kažu u "Dunav osiguranju", jer već sada postoji skala za popuste onima koji su savesni vozači, a postoji i popust od 10 odsto na sve polise zaključene za vreme sajma.

Damir Okanović iz Komiteta za saobraćaj kaže da primenom sistema kažnjavanja i nagrađivanja stanja osiguranja, premija jednog automobila bi mogla da bude veća od vrednosti samog automobila, pa bi nesavesni vozači trebalo da razmisle pre nego što odluče da se neodgovorno ponašaju.

Ovim sistemom nije obuhvaćena starost vozača i njegovo iskustvo što je i bio prvobitni predlog proizašao iz Novog zakona o bezbednosti saobraćaja. Time bi se u startu sprečilo da neiskusni vozači kupuju brze i jake automobile pre nego što se dokažu u praksi.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво