Izgradnja mosta preko Ade

Most koji će rasteretiti "Gazelu" gradi se punom parom. Biće dugačak skoro kilometar, sa šest saobraćajnih traka i dve pešačko-biciklističke staze. Stručnjaci upozoravaju da je neophodno što pre izgraditi prilaze budućem mostu.

Most koji se gradi u Beogradu preko Ade Ciganlije, biće jedan od najvećih mostova tog tipa, koji ispunjava sve ekološke standarde, dugačak skoro čitav kilometar.

Pored toga što će promeniti i olakšati život Beograđana, biće po najsavremenijim metodama završen za svega 40 meseci. Glavni izvođač radova su austrijski POR, nemački DSD, a investitor je Direkcija za gradsko građevinsko zemljište Beograda.

Predviđeno je da most preko Ade bude dug 929 i širok 45 metara. Imaće šest saobraćajnih traka i dve pešačko-biciklističke staze, a saobraćajni stručnjaci upozoravaju da je neophodno što pre izgraditi prilaze budućem mostu.

Tako bi, kažu stručnjaci, najpre trebalo napraviti dugo najavljivani nadvožnjak kod Careve ćuprije, kao i završiti takozvani unutrašnji magistralni poluprsten. Ovaj most široko otvara vrata metrou u Beogradu, a sa njegovim završetkom most "Gazela" biće u potpunosti rasterećen gradskim saobraćajem.

"Most preko Ade je ugovoren za nešto manje od 119 miliona eura i prema ugovorenom roku biće završen do kraja 2011. godine", kaže Dejan Vasović, gradski arhitekta i izražava uverenje da će rok biti ispoštovan.

Nema ozbiljnijeg kašnjenja koje bi moglo da ugrozi rokove za završetak izgradnje mosta preko Ade Ciganlije. Zasad, sve funkcioniše prema utvrđenoj dinamici, kaže gradonačelnik Dragan Đilas.

Novi simbol Beograda

Poseban građevinski poduhvat predstavlja fudiranje i izgradnja glavnog stuba nosača koji bi trebao da bude visok kao soliter od 60 spratova.

Prema rečima gradonačelnika Beograda, stub je visok oko 200 metara, a 27 metara su mali šipova koji nose 50 odsto težine stuba i čeličnih užadi.

Prvi put jedna ovako velika građevina radi se metodom da se u toku gradnje i projektuje. To dvostuko ubrzava proces i pojeftinjuje izgradnju.

"U simboličkom smislu, Beograd će dobiti jedan objekat koji će biti novi simbol Beograda, a imaće i važnu saobraćajnu funkciju", naglasio je Boris Ranković, Direktor direkcije za gradsko građevinsko zemljište.

Čelični kablovi za ovaj most naručeni su u Kini i brodom su dopremljenin do Roterdama pa onda do Beograda. Svaka veza, tačnije zglob mosta, nosiće i do 10.000 tona sile pa će tako ovaj most svojim kapacitetom moći da trpi i najekstremnije napore.

Most se radi po najstrožim ekološkim pravilima i, kako kažu u gradu, neće narušiti biološki i prirodni sistem Ade Ciganlije.

Број коментара 11

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво