Читај ми!

Potrošači se najviše žale na kvalitet robe, čak petina prigovora na obuću

Potrošači u Srbiji zaštićeniji su nego ranije, ali njihov položaj i dalje nije idealan, smatraju stručnjaci. Zbog nedovoljne informisanosti dešava se i da odustanu od svojih prava. Najviše se žale na kvalitet robe, a nešto manje na usluge. Da bi se poboljšala potrošačka prava, nedavno je formiran i Nacionalni savet za zaštitu potrošača.

Oko 70 odsto prigovora odnosi se na kvalitet kupljene robe. Čak petina prigovora odnosi se na obuću, slede žalbe na belu tehniku, odeću, nameštaj, pritužbe na mobilne telefone, kućne aparate, televizore, računare i IT opremu. Prošle godine bilo je gotovo 23.000 potrošačkih prigovora.

"Čest problem je da je cena na rafu jedna, a na kasi druga. To bi moralo ipak da se reguliše", kažu potrošači. Dodaju da i dalje postoji mnogo rupa i da prodavci kroz papirologiju traže način da ne usvoje prigovore potrošača.

U potrošačkim organizacijama smatraju da pozitivnih pomaka ima. Jedna od prednosti važećeg Zakona o zaštiti potrošača kažu jeste medijacija, odnosno vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

"Prednost ovog načina rešavanja potrošačkih sporova je očigledna i za potrošače i za trgovce i za državu. Prvo, smanjuje se broj žalbi potrošača. Povećava se odgovornost i trgovaca i potrošača. Ubrzava se rešavanje potrošačkih sporova i posebno, smanjuju se sudski troškovi u bespotrebnom vođenju potrošačkih sporova", navodi Petar Bogosavljević iz Pokreta za zaštitu potrošača.

U fokusu resornog ministarstva i dalje će biti zaštita potrošača.

"U narednom periodu Ministarstvo ima četiri prioritetne oblasti. To je usklađivanje nacionalnog zakonodavstva sa zakonodavstvom Evropske unije, zatim jačanje kapaciteta tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, uvođenje lokalne samouprave u sistem zaštite potrošača i uvođenje teme zaštite potrošača u školski sistem, odnosno u nastavni plan i program kako bi se sistemski delovalo na podizanje svesti javnosti", ističe Olivera Marić iz Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine.

Prošle godine izdato je gotovo 1.200 prekršajnih naloga i naplaćeno oko 16,5 miliona dinara, najčešće zbog povrede reklamacionog postupka i neizdavanja računa.

петак, 20. септембар 2024.
19° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи