Читај ми!

Svako drugo dete koje je stradalo bilo je u automobilu sa roditeljima

Deca najviše stradaju kao putnici u vozilima, a jedan od najčešćih razloga je nekorišćenje, odnosno nepravilno korišćenje auto-sedišta. Branko Stamatović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, rekao je za RTS da je 2004. godine 49 dece izgubilo život u saobraćajnim nezgodama, 2010. godine 25, a prošle godine 13. Agencija za bezbednost saobraćaja je pokrenula "Pažljivkovu smotru".

Deca zbog svojih specifičnih razvojnih karakteristika spadaju u rizičnu grupu kada su u pitanju povrede u saobraćaju. Mala deca i deca predškolskog uzrasta teško određuju smer kretanja vozila i ne mogu da prate brze promene toka saobraćaja.

Deca nemaju dovoljno iskustva ni znanja o bezbednom učestvovanju u saobraćaju, a na njihovo kretanje često utiče emocionalno stanje i impulsivnost.

Deca u saobraćaju najviše učestvuju kao putnici, zatim pešaci, i na kraju kao vozači bicikala. Prema istraživanjima, više od polovine dece koja su stradala u saobraćaju, stradala su u vozilima, kada su bila sa svojim roditeljima. Na roditeljima je, dakle, najveća odgovornost za bezbednost dece u automobilima.

Branko Stamatović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja rekao je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, da se gube dečiji životi u saobraćaju i da se to mora sprečiti.

"Ako govorimo o statistici, 2004. godine je 49 dece izgubilo život u saobraćajnim nezgodama, 2010. godine 25 dece je izgubilo život, prošle godine 13. Nijedan život koji je izgubljen u saobraćaju nije nam prihvatljiv", rekao je Stamatović.

Prema njegovim rečima, ova statistika nam govori da stradaju deca - a kako stradaju, vode se precizne analize i istraživanja na koji način.

Svako drugo dete koje je stradalo u saobraćajnoj nezgodi stradalo je u prisustvu roditelja u putničkom automobilu, kaže on, dodajući da deca stradaju i kao vozači bicikla. Svako treće dete strada kao pešak.

"To su stvari koje nam govore da moramo posebno ove teme da obrađujemo, da decu učimo kako da u takvim situacijama budu pažljivi, a odraslima govore da budu posebno pažljivi kada su deca prisutna u vozilu", rekao je Stamatović.

Testovi se sprovode u osnovnim školama i u predškolskim ustanovama u Srbiji - Agencija za bezbednost saobraćaja je pokrenula Pažljivkovu smotru.

"Naša kampanja Pažljivko je namenjena deci i Pažljivko je dečak koji uči decu o bezbednom ponašanju u saobraćaju. Pažljivko ima svoju predstavu, imamo sajt, knjigu, svaki đak prvak dobija besplatnu knjigu, ove godine 75.000 prvaka je dobilo besplatnu knjigu o bezbednom ponašanju u saobraćaju", objasnio je Stamatović.

Prema njegovim rečima, ta knjiga je materijal iz koga deca treba da uče i da se upoznaju o bezbednom učestvovanju u saobraćaju - upravo je ta knjiga materijal iz kog i nastavnici i učitelji mogu da rade sa decom na tu temu, ali i njihovi roditelji.

Takmičenje na temu bezbednog ponašanja 

Dodaje da je iz toga proistekla ideja da se deca takmiče na temu bezbednog ponašanja u saobraćaju, pravila u saobraćaju.

"To je projekat koji smo nazvali Pažljivkova smotra, sprovodi se na tri generacije, predškolski uzrast, prvi razred i drugi razred i svaki od tih uzrasta ima poseban test. U prethodnih mesec dana je sproveden školski nivo takmičenja", rekao je Stamatović.

Kaže da se sada obrađuju rezultati i kreće se na opštinsko takmičenje, regionalno i krajem maja na republičko takmičenje.

Ove godine u Pažljivkovoj smotri učestvuje 71 lokalna samouprava, a više od 90.000 dece biće u jednom projektu gde će se pričati o bezbednom učešću u saobraćaju.

Da bi se projekt realizovao biće uključeno više od 500 koordinatora, voditelja programa, organizatora takmičenja, rekao je Stamatović.

субота, 27. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво