Читај ми!

Superpume – poslastica i izazov za pilote MUP-a

U helikoptersku jedinicu stigao je i drugi od tri francuska višenamenska helikoptera H215, poznatijih kao "superpume". Ekipa RTS-a prva je imala priliku da vidi šta je s ovim letelicama dobila policija i koliko se razlikuju od onih na kojima je Helikopterska jedinica MUP-a Srbije do sada letela.

Primetno veći u odnosu na sve ostale policijske helikoptere u Srbiji, a kako smo mogli da vidimo, na oko 800 stopa iznad Beograda, superpume su i znatno brže u odnosu na nešto manji model istog proizvođača. Maksimalna brzina krstarenja ovih helikoptera je 250 kilometara na čas.

"Ono u čemu se ogleda značaj dolaska 'superpume' je u povećanju transportne jedinice odnosno MUP, što se tiče letačkih operacija puma učestvuje u svim zadacima, od upotrebe spoljne dizalice, vedra, ali prednost je u tome što veći broj lica može da se preveze", ističe komandant Helikopterske jedinice MUP-a Nenad Nedić.

Svaki novi helikopter je poslastica za pilote, ovaj, zbog svoje veličine – i poseban izazov. Ima niz sličnosti za modelom H145 koji proizvodi ista kompanija, iako manji model ima nešto napredniji softver. Međutim, pored veličine i brzine i "superpume" imaju niz prednosti.

"Njegova stabilnost i napredan autopilot koji vam pruža mogućnost da precizno odradite operaciju spasavanja ili postavljanja spoljašnjeg tereta ili uzimanja velike količine vode, uzmete i bacite teret kao tri puta sa nekim manjim", ukazuje pilot Jovica Mihailović.

Sa "superpumama" stigla je i oprema koja će se koristiti za različite akcije spasavanja, od bočne dizalice, vedra za gašenje požara poznatijeg kao "bambi baket", do podvesne kuke, koja na ovom helikopteru ima i veći značaj.

"Kad pogledate 'pumu', to je veliki helikopter, maksimalna poletna težina je 8,5 tona, a do sada je to bilo između pet do šest. Ovo je nešto novo, ona je pokretna, ne zaostaje za manjim koji su pokretni", navodi Nedić.

"Superpume" se lako prilagođavaju različitim tipovima akcija jer poseduju takozvanu modularnu kabinu čija se unutrašnjost jednostavno menja. To je i prvi helikopter u Srbiji koji ima sistem za odleđivanje što znači da može da leti u izuzetno složenim vremenskim uslovima, uz opremu za noćno letenje i u potpunom mraku.

Prva od tri "superpume" na aerodrom je stigla sredinom jula i koristi se za prevoz važnih osoba, druga je višenamenska, a takva će biti i treća čiji se dolazak dočekuje krajem novembra.

четвртак, 25. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво