Читај ми!

Ko proverava ispravnost autobusa, imaju li sva sedišta pojaseve i da li se koriste bar za decu

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, u Srbiji je u poslednje tri godine, u autobusu nastradalo osamdeset petoro dece. Branko Stamatović, v. d. direktora te agencije, ističe da je MUP doneo odluku o rigoroznijoj kontroli putničkih autobusa, pogotovo onih kojima se prevoze deca na ekskurzije. Prioritetne uslove, kaže, moraju da ispunjavaju i vozač i autobus. Naglašava da ne može da otpočne prevoz dok se ne utvrdi da je svako dete vezano na samom sedištu.

U jeku priče o cenama i iznosima koji roditelji treba da izdvoje za đačke, maturske, jednodnevne ili sedmodnevne ekskurzije, po strani ostane tema bezbednosti dece koja na njih putuju. 

U nesrećama u poslednjim mesecima bilo je i više desetina povređene dece. Svaka ekskurzija, putovanje autobusom, kako zakon nalaže, mora biti prijavljena 48 sati pre vremena polaska.  

Branko Stamatović objašnjava da se MUP-u šalju obaveštenja kada kreće organizovani prevoz dece, a da na lice mesta organizovanog polaska dolazi službenik koji kontroliše da li su ispunjeni svi uslovi.

"Najpraktičnije je da prilikom polaska dece, ako roditelji ne vide policajca u kontroli ispunjenosti uslova, znači da nije prijavljen organizovani prevoz dece. I roditelji su zaista ti koji mogu i treba da alarmiraju taj problem, prijave policiji i da obustave taj polazak ako nije u skladu s pravilnikom", ističe Stamatović.

Dodaje da odgovornost snosi onaj ko organizuje prevoz dece, a organizator može biti škola, sportsko udruženje, folklor.

Uslove moraju da ispunjavaju i vozač i autobus

Navodi da se, što se tiče samog autobusa, proverava njegova tehnička ispravnost, da li postoji potvrda mlađa od 30 dana da je vozilo ispravno i da li svako sedište ima sigurnosni pojas.

"Ne može da se otpočne prevoz dece dok se ne utvrdi i da je svako dete vezano na samom sedištu", naglasio je Stamatović.

Obaveza je i da, u autobusu do tridesetoro dece, mora da postoji jedan pratilac, a preko tog broja bar dva pratioca. Oni su i zaduženi tokom puta, kako je rekao, za mir i disciplinu u autobusu. 

Stamatović posebno skreće pažnju pratiocima da tokom celog puta kontrolišu da li su deca vezana sigurnosnim pojasom, jer ih on štiti i smanjuje eventualne posledice u slučaju eventualne nesreće.

Ističe i da vozač ne sme biti mlađi od 27 godina, odnosno mora imati najmanje tri godine iskustva kao vozač autobusa, odgovarajuće lekarsko uverenje mlađe od godinu dana.

Takođe, prilikom samog polaska dece na put, radi se alko-testiranje vozača. 

"MUP intenzivno radi na kontroli, posebno vozača autobusa. Što se tiče Agencije za bezbednost saobraćaja posebnu pažnju skrećemo povodom početka školske godine i organizacije kako ekskurzija tako i sportskih putovanja da se posebna pažnja vodi o organizovanom prevozu dece o svim uslovima koje i vozač i vozilo moraju da ispunjavaju", zaključio je Stamatović. 

Inače, na auto-putu autobusi smeju da voze maksimalnoj brzinom od 90 kilometara na sat, a u naselju do 70, ako nije drugačije propisano saobraćajnim znakom.

субота, 04. мај 2024.
17° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се