Читај ми!

Najopasniji period u saobraćaju ispred nas, jedini lek za umor je odmor

Ispred nas je najopasniji period u toku godine što se tiče saobraćaja. Statistika pokazuje da se u Srbiji svake godine u periodu jul- avgust prosečno izgubi 100 života na putevima. Od toga najviše ginu vozači i putnici u automobilima. Najveći problem je umor a za njega jedini lek je odmor, kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Okanović ističe da se tokom leta očekuju velike kolone na graničnim prelazima i da je dobro da se vozači informišu kakvo je stanje na alternativnim prelazima.

Prema njegovim rečima dobro je imati internet ako se putuje u inostranstvo i da svaki operater nudi mogućnost, da uz doplatu, imate internet u romingu i putem gugl mapa pratite stanje i gužve na graničnim prelazima.

"Može da se dogodi da na primer na prelazu Prohor Pčinjski nema nijednog vozila a može da se desi da je kolona dva kilometra", poručuje Okanović.

Dodaje da je važno da shvatimo da je ispred nas najopasniji period u toku godine što se tiče saobraćaja.

"Cela naša porodica je na ta četiri točka kojim mi upravljamo. Najveći problem je umor i nemojte testirati granice svoje izdržljivosti. Kad počnete da osećate prve znake umora, stanite na prvo bezbedno mesto i odmorite se. Uzimanje kafe i energetskih napitaka je zavaravanje. To je rešavanje trenutne situacije, ali se ta situacija meri u minutima. Jedini lek za umor jeste odmor", naglašava Damir Okanović.

Vrućina skreće pažnju i pešacima i vozačima

Vrućina, kaže Okanović, utiče i na vozače i na pešake. Moli vozače da shvate da su sada pešaci skloniji rizičnom ponašanju jer beže sa sunca, nemaju strpljenja da čekaju da im se uključi zeleno svetlo na semaforu i nemaju strpljenja da odu na pešački prelaz već prelaze van.

Poručuje putnicima u vozilu, da ako nikada u životu nisu vezali pojas na zadnjem sedištu, da počnu sada to da rade jer imaju mnogo veću šansu da dožive saobraćajnu nezgodu i nastradaju ako nisu imali vezan pojas.

"Molim one koje sede na prednjim sedištima, nemojte da se smejete ako se neko veže iza vas jer ako taj iza vas nije vezan, a dođe do čeonog sudara, on će vas da usmrti ili povredi", ističe Damir Okanović.

Stravična greška kada majke drže decu u krilu

Što se tiče dece u vozilu ne treba da mu se pravi krevet na zadnjem sedištu već da se stavi u bezbednosno sedište, jer u slučaju saobraćajne nezgode, ukoliko nije u sedištu, ima velike šanse da strada.

"Nemojte se igrati životom deteta. Stravična je greška kada majke drže decu u krilu. U slučaju čeonog sudara majka neće uspeti da zadrži dete, to su stravične sile koje deluju. Drugo, u slučaju čeonog sudara dete kreće napred i majka zajedno sa njim. Onda se dete nalazi u sendviču kada će majka težinom svoga tela da usmrti svoje dete", objašnjava Okanović.

Prema njegovim rečima postoji razlog zašto je dečije sedište obavezno, to nije nikakav trend već je nužno sa aspekta bezbednosti. Poslednjih godina deca u našoj zemlji najviše ginu kao putnici u vozilima.

Putovanje noću samo za profesionalne vozače

Mnogi polaze noću na put. Okanović objašnjava da lekari kažu da se noć preporučuje samo za profesionalce, odnosno one koji su uvežbani da voze noću i imaju dobru vozačku kondiciju. Za ostale se ne savetuje.

"Mi preporučujemo da se vozi danju a noću spava i za one koji se ipak odluče da voze noću da znaju da je kritičan period zora. Sa aspekta krize za spavanje i sa aspekta vidljivosti naše oko se najteže prilagođava tom periodu kada je prelaz iz noći u dan", poručuje Damir Okanović.

Pun rezervoar, pun mobilni telefon i dovoljno vode

Prema njegovim rečima tehnički spremno vozilo posebno je bitno. Klima mora da bude ispravna i da dobro radi.

"Što se tiče samog podešavanja klime slobodno stavite na koju hoćete temperaturu. Bitno je samo da pre završetka vožnje, odnosno izlaska putnika polako izjednačite spoljašnju i unutrašnju temperaturu u vozilu. Na pet minuta pre završetka vožnje isključite klimu, pojačajte ventilaciju i pred sam kraj vožnje otvorite prozore. Na taj način će se vaše telo prilagoditi spoljašnjoj temperaturi a klima sistem će ostati suv, odnosno sprečiti razvoj štetnih mikroorganizama", savetuje Okanović.

Dodaje da je važno pripemiti litar i po sveže vode po putniku, pun rezervoar i pun mobilni telefon jer putari u ovom periodi izvode radove tako da neće biti gužve samo na graničnim prelazima već i zbog izvođenja radova.

уторак, 23. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво