Читај ми!

Vesić: Metro najvažniji projekat u mom i mandatu budućeg gradonačelnika

Najponosniji sam na projekat metroa i to je najveći infrastrukturni projekat koji se radi u Srbiji. Beograd je dovoljno veliki grad da bez metroa ne može da reši saobraćajne gužve. Kada budemo 2028. godine završili prvu liniju i 2030. drugu Beograd će biti potpuno drugačiji grad, sa skoro 47 kilometara metro linija. Izgradnja metroa je najvažniji projekat i za budućeg gradonačelnika i njegov tim, kaže zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Vesić je u Jutarnjem programu istakao da će Beograd imati skoro 237 kilometara što rekonstruisanih, što novih pruga u okviru BG voza što znači da će se povezati sve prigradske opštine - Obrenovac, Surčin, Lazarevac, Mladenovac.

"Metro neće rešiti sve gužve u Beogradu, ali će omogućiti da se brže putuje i planira vreme tako da sam srećan što je taj projekat počeo. Trenutno se obavlja nasipanje na Makiškom polju. Potpisan je i memorandum o razumevanju za "ranog operatera", to je jedna francuska kompanija će pomagati savetima o izgradnji metroa", ističe Vesić.

Besplatni udžbenici za učenike prvog i drugog razreda

Prema rečima zamenika gradonačelnika danas počinje isporuka besplatnih udžbenika za sve đake javnih škola u prvom i drugom razredu.

Grad Beograd je prošle godine prvi put raspisao nabavku gde je omogućeno roditeljima, čija deca idu u prvi i drugi razred, da se jave i dobiju subvenciju grada u vrednosti četiri osnovna udžbenika. To su Svet oko nas, Srpski jezik, Matemetika i izabrani strani jezik.

"U zavisnosti od izdavača, ti udžbenici su vrednosti oko 5.500 dinara. Prošle godine tu subvenciju dobilo je skoro 24.000 roditelja. Ove godine je drugačije, dogovorili smo se sa ministarstvom prosvete i unapred izdavačima platili udžbenike koje su izabrale osnovne škole. Za to je grad izdvojio oko dva miliona evra i danas počinje isporuka udžbenika u osnovnim školama i biće gotova do ponedeljka", poručuje Goran Vesić.

Dodaje da je posebno srećan i zadovoljan što skoro 80.000 dece ide u vrtiće. Trenutno se završava, radi ili projektuje 24 vrtića što znači da neće biti lista čekanja.

"Važno je da roditelji znaju da 75 posto dece ima svoje mesto u vrtićima, a toga nema ni u mnogo razvijenijim gradovima od Beograda", naglašava zamenik gradonačelnika.

Ističe da je zadovoljan i što je prosečna plata na kraju prošle godine bila 838 evra a 2013. godine 479 evra.

"Da li je dovoljna - svakako nije. Kada posmatrate IT sektor prosečna plata je 200.000 dinara. Povećanje prosečne plate je jako bitno za podizanje standarda, nezaposlenost je trenutno oko osam posto a bila je 18. Ljudi osećaju da je bolje ali još dosta toga može da se uradi da Beograd bude bolje mesto za život", smatra Vesić.

Beogradu nedostaje više mostova

Prema njegovim rečima Beogradu nedostaje više mostova. Najvažniji je na Adi Huji, most koji se gradi ispod Pančevačkog mosta.

Grad Beograd je završio sve projekte i zajedno sa vladom Republike Srbije traži partnere. Kada se završi most na Adi Huji, tada dobijamo unutrašnju obilaznicu i ta bilaznica će omogućiti da se rekonstruiše Pančevački most, tako da će na Dunavu biti tri mosta - Pupinov, Pančevački i most na Adi Huji.

"Juče sam sa predsednikom Aleksandrom Vučićem obišao taj sektor 5 na obilaznici oko Beograda i do marta sledeće godine biće završena cela obilaznica do Bubanj potoka. Taj poslednji deo da spojimo Bubanj potok i Pančevo, malo više od 30 kilomezara. Tu se gradi jedan veliki drumsko-železnički most, koji će biti četvrti most na Dunavu , potpuno će izmestiti železnički saobraćaj i omogućiće da mi zapravo imamo stvarnu obilaznicu", objašnjava Vesić.

Dodaje da će se raditi most i na obilaznici Obrenovac-Surčin, novi Savski most koji će imati četiri trake i posebne tramvajske trake.

"Još važnije taj most koji će se raditi, osim što će biti propusniji, rasteretiće i Gazelu i Brankov most, ići će u pravo u tunel za koji već radimo ekspropriaciju, i koji će završavati u bulevaru Despota Stefana. Taj tunel će rasteretiti saorbaćaj u centru grada za 12 posto i zagađenje za 10 posto što su impozantne cifre. Beograd se razvija, gradi se dva miliona kvadrata", kaže zamenik gradonačelnika.

Nismo uspeli da pronađemo način kako da rešimo grafite

Na pitanje da li je bilo i akcija i ideja u kojima nije uspeo Vesić navodi da mu najviše smeta što nisu uspeli da se izbore sa grafitima.

"Mislim da to ruši naš grad i da sa strane ko to gleda svima smeta. Nismo uspeli da pronađemo način kako da rešimo grafite. Grad je uradio 500 fasada i najgore je kad neko posle par dana uništi tu fasadu u koju je grad uložio novac. Mislim da smo najveći korak uradili kad je u pitanju buka", smatra Goran Vesić.

Dodaje da je i za budućeg gradonačelnika i njegovim tim izgradnja metroa najvažniji projekat. Zatim dolazi 100 novih autobusa, u poslednje četiri godine kupljen je 451 autobus a plan je da se kupi svake godine 100 autobusa na prirodan gas.

"Mi smo pripremili tender za kupovinu novih tramvaja. Beograd mora da kupi oko 10 novih tramvaja i 80 trolejbusa. To je nešto najvažnije jer Beograd mora da sačeka spreman za izgradnju metroa", ističe Vesić.

Dodaje da treba da se nastavi sa finansijskom konsolidacijom, i da se kontroliše rad javnih preduzeća kako bi služili građanima.

Budućem gradonačelniku poručuje da sluša građane i da je sam mnogo naučio razgovarajući sa njima.

субота, 20. април 2024.
4° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво