Читај ми!

Ne pretrčavati brzu prugu, opasnost vreba svakog trenutka

Nenad Stanisavljević iz "Infrastrukture železnice Srbije" rekao je za RTS da se ne prelazi pruga gde nije dozvoljeno, jer se pretrčavanje može završiti kobno, a posebno je opasno na prugama za velike brzine.

Brza pruga od Beograda do Novog Sada sve više povezuje ljude, pomaže privrednicima, turistički je potencijal.

Ipak, prethodne nedelje videli smo da prelaženje preko koloseka brze pruge Beograd – Novi Sad, gde vozovi idu i 200 kilometara na sat, može biti opasno po život.

Ono što su video-kamere zabeležile, upozorenje je za sve. U želji da "skrati" put, žena je sa jednog na drugi peron odlučila da pređe preko šina. Zahvaljujući prisebnosti čoveka na peronu, koji je pružio ruku ženi i povukao je na peron, sprečena je tragedija. 

Nenad Stanisavljević iz "Infrastrukture železnice Srbije" rekao je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, da se to dogodilo na železničkom stajalištu Tošin bunar, na teritoriji grada Beograda, gde saobraća i BG voz, a karakteristično je da tu saobraćaju vozovi koji idu brzinom od 200 kilometara na sat.

"Infrastruktura železnice Srbije" apeluje da se ne prelazi pruga gde nije dozvoljeno, da se ne pretrčava na ovakav način, jer se ovakve situacije neretko završavaju tragično.

"To je posebno opasno na prugama za velike brzine, na pruzi od Beograda do Novog Sada vozovi saobraćaju brzinom od 200 kilometara na sat, a nakon 1. maja povećali smo broj polazaka. Broj vozova koji prođu ovom prugom tokom dana je 64, praktično opasnost je svakog trenutka", rekao je Stanisavljević.

"Upozoravamo da se pruga ovako ne prelazi", napominje Stanisavljević i podseća da na Tošinom bunaru postoji podzemni prolaz ispod koloseka, kojim za samo 30–60 sekundi može da se pređe s jedne strane pruge na drugu stranu.

"Neshvatljivo je da postoji takva žurba od pola minuta zbog koje čovek može da ugrozi svoj život i da unesreći ljude oko sebe", kaže on.

Prema njegovim rečima, u ovakvim situacijama osim što čovek ugrožava sebe, ugrožava i voz sa putnicima.

Za običnu garnituru zaustavni put je oko 1.000 metara, vozu koji ide 200 kilometara na sat mnogo je duži zaustavni put – nikakva trenutna reakcija mašinovođe, niti železničke kompozicije, neće pomoći.

"Da nije bilo prisebnosti momaka koji su pomogli ženi i izvukli je na peron, ovakva situacija bi se završila tragično, voz nema mogućnosti da trenutno ukoči ili skrene. Tako je na brzoj pruzi, ali i na svim drugim prugama", ističe Stanisavljević.

Kako kaže, ovde je posebno opasno jer je koncept brze pruge napravljen da voz nigde ne staje, ne koči.

Šta još može da se uradi

Stanisavljević kaže da zakonska regulativa predviđa kažnjavanje osoba koje na ovaj način ugrožavaju bezbednost železničkog saobraćaja i kazne mogu da budu visoke, između 100.000 i 200.000 dinara, ako se ništa ne dogodi, ukoliko ne bude većih posledica.

"Infrastruktura železnice", u saradnji sa resornim ministarstvom, pokreće aktivnosti i procedure da bi se ovakve situacije strožom kaznenom politikom predupredile.

"Infrastruktura je sa izvođačima radova preduzela sve što je bilo moguće u skladu sa konceptom pruge velikih brzina, postavljene su zaštitne ograde s jedne i druge strane pruge, postoje i video-kamere i ono što je najbitnije, izgrađeno je oko 120 novih objekata da se spreči ukrštanje puta i pruge: podvožnjaci, tuneli od Beograda do Novog Sada", rekao je Stanisavljević.

Preduzeli smo sve da do ovakvih situacija ne dođe, ali mere koje su preduzete ne mogu da budu dovoljne ako ljudi ne vode računa o sebi i svom životu, dodao je on.

"Soko" prođe u toku dana 27 puta na relaciji Beograd – Novi Sad, ostali vozovi staju u svim stanicama", rekao je Stanisavljević.

недеља, 22. септембар 2024.
25° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи