Читај ми!

Bez katalizatora još dve godine – šta će sve vlasnici vozila morati da poprave

U Srbiji postoji oko dva i po miliona vozila koja svake godine treba registrovati. Vlasnici polovnih vozila opravdano su strahovali da li će proći tehnički pregled zbog novih propisa o izduvnim gasovima, ali sada mogu da odahnu jer će se na tehnički pregled još dve godine ići po starom.

Uslovi pod kojima će se odvijati tehnički pregledi posle 5. jula biće isti kao što su sada.

"Tema je merenje izduvnih gasova, i odnosila se na prvi datum registracije u Srbiji. To je značilo da je automobil registrovan posle 2014. godine u Srbiji imao strože uslove nego neki koji registrovan pre toga. Sada je to promenjeno i uzet je datum 1. januar 2015. godine i svi automobili nakon toga će morati da ispunjavaju neke uslove što se tiče emisije štetnih gasova", objasnio je gostujući u Jutarnjem programu Branko Stamatović, pomoćnik direktora u Agenciji za bezbednost saobraćaja.

Naglasio je da će samo automobil koji je proizveden s katalizatorom morati da ga ima nakon 5. jula 2023. godine, a ako nije proizveden s njim, vlasnik neće morati da ga ugrađuje.

"Znači tek za dve godine na tehničkim pregledima ćemo početi da kontrolišemo da li u automobilima zaista postoje katalizatori", potvrdio je Stamatović.

Koliko koštaju katalizatori

Naveo je i da je svaki automobil koji je uvezen u zemlju posedovao katalizator, ali da se dešava da se na određeni period katalizatori odnosno DPF filteri zaprljaju i neophodno ih je ili očistiti ili zameniti. Kako je rekao, dešavalo se da neki građani jednostavno nisu vadili taj filter i došlo je do zagađenja životne sredine, odnosno nema prečišćavanja vazduha.

Stamatović kaže da katalizator može da košta u zavisnosti da li je za prvu ugradnju, da li je zamenski, kao i od tipa automobila od 5.000 do 150.000 dinara.

"Cilj odlaganja mera je na prvom mestu da se skrene pažnja na zagađenje vazduha, da građani svoje automobile pipreme kako bi bili tehnički ispravni i da imaju period da ih prilagode", kaže Stamatović.

Takođe, dodaje i da je problem bio i procena da oko 100.000 automobila u ovom trenutku ne bi prošla tehnički pregled i zbog toga je i došlo do odlaganja.

Merenje ovalnosti kočnica

Druga važna stvar za vozače je rigorozna granica za merenje ovalnosti kočnica.

"Merenje ovalnosti kočnica je ujednačenost pritiska kočenja na obodu točka. Počeće merenje određenim uređajima, ali se neće uzimati kao tehnička neispravnost sada, već tek nakon 5. jula 2023. godine", objasnio je Stamatović.

Naveo je i da će svaki motocikl proizveden nakon 2010. godine od 5. jula morati da ima odometar i to je jedina promena što se tiče njihove tehničke ispravnosti.

"Jedino tehnički ispravno vozilo na putu je bezbedno vozilo i to je jedini način zbog čega sve ove uslove ono mora da ispuni", zaključio je Branko Stamatović.

четвртак, 25. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво