"Lazar", novi srpski vojni brend

Višenamensko oklopno vozila "Lazar" prvi put predstavljeno javnosti na vojnom poligonu u Nikincima. "Novi srpski vojni brend" pripada koncepciji vozila koja se masovno razvijaju i koriste u oružanim snagama širom sveta. Oklopna vozila tog tipa poznata pod nazivom "vozila zaštićena od mina i zasednih dejstava".

"Jugoimport - SDPR" predstavio javnosti novo višenamensko oklopno vozilo "Lazar". Borbeno vozilo pripada koncepciji vozila koje se u svetu razvijaju i masovno koriste u oružanim snagama.

"Lazar" pripada klasi vozila otpornih na dejstvo mina, uz istovremenu zaštitu posade od zasednih dejstava, što je u stručnoj literaturi poznato kao "MRAP" (Mine Ressistant Ambush Protected Vehicle), a prema pojedinim svojstvima blizak je i vrsti vozila "MRAV" (Multi Role Armor vehicle).

To su dve osnovne koncepcije borbenih vozila točkaša kojima se u svetu opremaju oružane snage. "Lazar" je po koncepciji ipak bliži vozilu otpornom na dejstvo mina.

Vozilo bi trebalo da zadovolji potrebe Ministarstva unutrašnjih poslova i Vojske Srbije ali i inostranih mušterija.

Stručne ekipe Vojske Srbije trenutno ispituju mogućnosti "Lazara" kako bi procenile da li bi vozilo moglo da se nabavi za pešadijske bataljone srpske vojske.

Funkcionalni model vozila urađen je tokom 2008. godine. On je krajem avgusta preveden u prototip, a tokom septebra i oktobra prošle godine izvršena su osnovna verifikaciona ispitivanja glavnih projektovanih karakteristika tog sistema vozila.

Transporter je, konceptom i tehničkim rešenjima, posebno prilagođen jednicama savremene pešadije i specijalnim jedinicama angažovanim u protivterorističkim dejstvima i mirovnim operacijama.

Transporter "Lazar" pruža mogućnost udobnog prevoženja, odličnu preglednost, brzu i laku obuku vozača, a omogućava i efikasnu upotrebu ličnog naoružanja i značajnu vatrenu podršku iskrcanog ljudstva dejstvom ugrađenog naoružanja.

Osnovni koncept tog transportera, sa 10 naoružanih boraca, predstavlja osnovu za razvoj familije vozila, koja obuhvata različite verzije - komandno vozilo, ambulantno vozilo, vozilo namenjeno logističkoj podršci.

Karakteristike

U osnovnoj varijanti vozilo sa frontalne strane pruža zaštitu trećeg stepena, odnosno može da izdrži direktan pogodak projektila kalibra 12,7 milimetara sa razdaljine od 100 metara.

Dodavanjem kompozitnog na osnovni oklop zaštita se povećava. Elemente oštećenog oklopa može menjati i sama posada. Postoji i mogućnost montaže aktivnog oklopa, za pružanje zaštite od kumulativnih projektila ručnih bacača.

Pod vozila je znatno uzdignut i u obliku je latiničnog slova "V", čime se pruža zaštita od protivtenkovskih mina sa šest kilograma eksploziva.

Na krovnoj ploči vozila moguća je ugradnja kupole, turele ukupne mase do dve tone. U ponudi su domaća rešenja, od najskromnijeg - delimično oklopljene turele M-06, koja može integrisati mitraljez M-86 kalibra 7,62 milimetara, teški mitraljez M-87 12,7 milimetara, bacač granata M-93 od 30 milimetara ili top M-55 od 20 milimetara.

Moćnija opcija je kupola LK-08 sa topom kalibra 20 milimetara, koji se "hrani" redenikom i ugrađenim mitraljezom M-86. Po potrebi mogu se ugraditi i lanseri protivoklopnih raketa "maljutka 2".

Usvojeni koncept omogućava ugradnju i drugih oružanih stanica sa optoelektronskim sistemom za upravljanje vatrom, a u koji bi se mogao integrisati top M-86 kalibra 30 milimetara, M-55 od 20 milimetara, bacač granata ili mitraljez.

broj komentara 33 pošalji komentar
(četvrtak, 12. feb 2009, 16:51)
anonymous [neregistrovani]

Lazar

Bravo braco srbi svaka vam cast,sto ste takvog LAZARA i SNAZNOG napravili samo napred.Mozemo mi i vise od toga......

(nedelja, 08. feb 2009, 18:44)
marko [neregistrovani]

Lazar

Recimo da zelim izraziti svoje misljenje,kao dijaspora mislim da je inace vazno samo jedno dobra zastita bez zastite od projektila protuoklopnih nove generacije koji imaju probojnosti i 1500 mm takav koncept pada u vodu jer je puno vojnika u njemu a zastita mala.
Mislim da rui prodaju arenu-e koliko nesto o tome znam za brzine projektila vise od 700m/s bilo bi dobro kad bi bile i vise naime vjerovatno rade i na vecim brzinama pa bi po mom misljenju vs to obavezno moraLA imati a za protuuslugu uciniti nesto korisno rusima da naprosto prodaju takvu stvar jer visokosofisticirane stvari svake vojske po meni prodaju uz neki veci svoj ineters u bilo kojoj oblasti privrede da tako recem.


POZDRAV RTS SA NADOM DA 3 KANALA I BOLJI PROGRAM BUDE NA NJEMU MARKO

(subota, 07. feb 2009, 19:39)
anonymous [neregistrovani]

Laza

Da, Tigar ili jos bolje GAZ-3937 "Vodnik" koji je univerzalniji i amfibija je. U svakom slucaju graditi transporter za sprsku vojsku koji nema amfibijske sposobnosti -a Lazar ih nema- je totalno promasena koncepcija.

(subota, 07. feb 2009, 19:08)
Ja [neregistrovani]

Dobro je!

Ajde vise da prave nesto ovi nasi naucnici, i da se izvozi, da se uzme neka kintica...

(subota, 07. feb 2009, 02:50)
anonymous [neregistrovani]

Laza

Malo je tehnickih podataka dato javnosti na uvid ali ovako na prvi pogled vozilo deluje prilicno ranjivo i u svakom slucaju nedovrseno. Mislim da bi bilo bolje da se sredstva preusmere u preradu sasija starih tenkova T-55 u teski oklopni transporter, po ugledu na izraelski Azcharit ili ruski BTR-T. To bi moglo da se izvozi a i nama bi koristilo. Tockase ovog tipa bi bilo najbolje da kupimo od Rusa (BTR-80). Nisu skupi a daleko su najkvalitetniji. I ono sto nam takodje HITNO treba je univerzalni oklopljeni dzip u klasi americkog Hamera. I tu imamo odlicno gotovo resenje kod Rusa u obliku Tigra (GAZ 2975).

(petak, 06. feb 2009, 09:14)
anonymous [neregistrovani]

Држава

Само сад држава да не закаже,нека подстакне фабрике,и крене на освајање Азије...јако велике паре бих се могле од оваквих ствари зарадити! Само напред Српска привреда!

(četvrtak, 05. feb 2009, 21:12)
anonymous [neregistrovani]

Jos samo malo i ....

Gume su npravljene da mogu da idu i ako ih metak pogodi
a sto se tice visine - to i tako treba posto neced da budes veoma nisko sto vise of zemlje bo tolje
plus na dnu dezijn izgleda kao slovo V tako da ako nesto expodira sva eneregija ide sa strane a ne direktno ako je horizontalan o----o
dobra stvar ali ako im treba da instaliraju spreme za gasenje vatre u kabini i motoru neka me zovnu pa ce mo da uradimo nesto

(četvrtak, 05. feb 2009, 20:54)
Marko [neregistrovani]

Samo Napred

Svaka Cast Tako Treba Izgled "LAZARA" Je Odlican Samo Jos Da Pocne Da Se Proizvodi!!!!! SRBIJA

(četvrtak, 05. feb 2009, 20:25)
anonymous [neregistrovani]

Jos samo malo i ....

Nista nego neka mu stave par spojlera pa da ga ulickaju. ... Inzinjeri su ga sastavljali. ne veruje da znaju manje od nas

(četvrtak, 05. feb 2009, 18:42)
anonymous [neregistrovani]

Lazar

Proizvodi se ono sto ima trziste. Razvijaju se u Srbiji i odlicni autobusi, ali sta da radimo sa 100.000 ljudi u namenskoj, da im damo otkaz? SAD svake godine ulazu u vojsku vise nego citav ostali svet zajedno, ali ako zelis slobodnu, nezavisnu i postovanu zemlju, tako moras i da se ponasas. Vecina ljudi ne voli oruzje, ali je nuzno zlo. Da nema mitraljeza opet bi se vratili na kamen i motke.