Puno posla za aviotaksi

Srbija ima najveći broj aviotaksi kompanija u regionu, a ukupno 20 aviona je registrovano za takav prevoz. Četiri srpska aviotaksi preduzeća, i u godini ekonomske krize, imala su mnogo posla, prevozeći građane Srbije i strane državljane.

Dok je većina građana Srbije nestrpljivo očekivala da lou kost kompanije počnu da lete i kod nas, četiri srpska aviotaksi preduzeća i u godini ekonomske krize, imala su mnogo posla prevozeći ne samo građane Srbije, već i strane državljane.

Srbija ima najveći broj aviotaksi kompanija u regionu. U Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo registrovano je 20 aviona za takav prevoz. To su savremene, luksuzno opremljene letelice.

Aviotaksi službe dobijaju dozvolu za rad kao i sve druge aviokompanije, tek kada ispune standarde Evropske agencije za sigurnost vazdušne plovidbe.

"Kada inspektori direktorata civilnog vazduhoplovstva to utvrde onda se izdaje sertifikat i na taj način aviokompanija ima dokaz da je sposobna da, na siguran i bezbedan način, učestvuje u javnom aviosaobraćaju" navodi Katarina Andrić-Milosavljević iz Direktorata za civilno vazduhoplovstvo.

Beč, Milano, Pariz, Moskva svakodnevnevne su destinacije. Put za London, na primer, ako se putnik vraća istog dana, stajaće desetak hiljada evra a za Milano oko šest hiljada. Bez prekidanja leta aviotaksijem možete stići do bilo koje destinacije u Evropi.

Falkon i Lirdžet

Pilot Zoran Modli navodi da dosta poznatih ličnosti koristi usluge aviotaksija.

"To su pevači, bendovi, fudbaleri. Meni su u uspomeni ostali letovi sa Robertom Plantom, Kajli Minog... Događa se da vozimo strane ministre, vozili smo austrijskog ministra saobraćaja", navodi Modli.

Avioslužba Vlade Srbije ima dva aviona, Falkon i Lirdžet, koji godišnje ostvare do hiljadu sati naleta. Registrovana je i za komercijalne letove, a cene su slične kao i u drugim kompanijama.

"Devedeset pet posto naleta ostvarili smo za potrebe države. Za potrebe predsednika, Skupštine i Vlade Srbije. Nekih 5 posto smo radili na tržištu, uglavnom medicinske letove. Problem je što ne posedujemo dovoljno kapaciteta da bismo više radili na tržištu.", kaže Zoran Ristić iz Avio-službe Vlade Srbije.

Dok neki takav prevoz smataju luksuzom, poslovni ljudi, sportisti, muzičari, za koje je vreme novac, tvrde da je isplativ.

Imajući u vidu cenu iznajmljivanja letelica, mnogi su procenili da im je jeftinije da kupe sopstveni avion. U Srbiji je registrovano 40 aviona koje poseduju privatne kompanije i pojedinci.

Njihova cena je od nekoliko desetina hiljada do više miliona dolara. neki avioni stari su 40 i više godina a neki najnoviji modeli poleteli su prvi put ove godine.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво