Da li srpske mašinovođe hvataju voz za Nemačku

Posle medicinskih, mašinskih i građevinskih radnika, put Nemačke krenule su i mašinovođe. Taj kadar redovno se školuje u svega dve škole koje godinama ne uspevaju da popune sva slobodna mesta. Interesovanje za smer tehničar vuče uspela je da poveća jedino srednja škola u Beogradu, zahvaljujući saradnji sa nemačkom kompanijom koja mašinovođama otvara nemačko tržište.

Zvuk lokomotive pozdravlja, ali i ispraća ne samo putnike već i one koji bi trebalo da ih voze. Koliko njih je uspelo da uhvati voz za Nemačku i napusti Srbiju nije poznato.

Zbog povećanog interesovanja za smer tehničar vuče, Železnička-tehnička škola iz Beograda planira uvođenje još jednog odeljenja.

Prioritet je, kažu, školovanje kadrova za domaće potrebe uprkos dobroj saradnji sa nemačkom železničkom kompanijom.

Ko želi, ima šansu da se zaposli u Nemačkoj.

"Ta šansa nudi se ne samo učenicima koji sada završe, nudi se i učenicima koji su nekada završili za tehničara vuče koji su bili negde zaposleni ili nisu nigde zaposleni - svi imaju jednaka prava", kaže direktor škole ŽTŠ Beograd Zlatko Radosavljević.

Šansu da organizovano odu, do sada je iskoristilo 30 mašinovođa, a najmlađi su školu završili pre tri godine.

Ni u Nemačkoj ni kod nas, bez navršene 21. godine i dodatnih obuka, mašinovođe ne mogu samostalno da obavljaju posao.

Razlika je što se u Srbiji na to ipak čeka malo duže. 

Kako se postaje mašinovođa 

Da bi improvizovanu lokomotivu zamenio pravom, svako ko završi za mašinovođu i zaposli se mora da položi stručni ispit koji traje od šest do devet meseci.

Nakon toga, još godinu dana neophodno je da vozi sa starijim kolegom i tek posle dve godine od zaposlenja mogao bi samostalno da upravlja kompozicijom.

Za upravljanje putničkim vozovima, samo u "Srbija vozu" trenutno nedostaje dvadesetak mašinovođa, a procenjuju da će taj broj biti mnogo veći kada se završi rekonstrukcija pruga.

Do tada, pripremaju strategiju kako da privuku nove i zadrže postojeće radnike.

"Mi smo u poslednje četiri godine znatno obnovili naš vozni park, znači uslovi rada u kojima mašinovođe u 'Srbija vozu' rade mogu da se mere sa najrazvijenijim železnicima u EU. Trenutna zarada u 'Srbija vozu' mašinovođe je negde oko 75.000 dinara što može biti i bolje i radimo na tome", kaže Zoran Puzović iz "Srbija voza".

Radi se i na prekvalifikaciji zaposlenih kako bi se povećao broj mašinovođa.

U nešto boljoj situaciji je "Srbija kargo" koji sa više od 600 zaposlenih uspeva da pokrije trenutne potrebe teretnog saobraćaja.

Planiraju, ipak, da tokom ove godine raspišu konkurs za prijem novih mašinovođa.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво