Škola mora da bude dom i druga porodica

Svaki direktor, nastavnik i učenik uvek može da pogreši, ali isto tako da to ispravi i to je osnovna ideja školstva i životnog puta, kaže direktor Zavoda za unapređenja obrazovanja i vaspitanja Zlatko Grušanović. Ističe da škola mora da bude dom, kao što jeste drugi dom i druga porodice.

Zlatko Grušanović je pre 12 godina postao najmlađi direktor škole u Beogradu, a pre pet godina jedini direktor dobitnik Svetosavske nagrade.

Ističe da direktore i nastavnike zove "prvi među jednakima", kao i da ima mnogo nastavnika i direktora koji rade dobro svoj posao, a ne vide se.

Naglašava i da o školama i njihovim uspesima mora da se posveti više pažnje tokom cele godine, a ne samo kada je Savindan.

"To daje neku vrstu odgovornosti i to je neka vrsta znakova koju treba da slede svi ostali, jer ukoliko ih nemamo onda vrlo često lutamo", rekao je Grušanović gostujući u Dnevniku RTS-a.

Kaže da ne postoji niko ko je bezgrešan i da ljudima treba suditi po tome koliko su dobro ili loše postupili u određenim trenucima.

"Svaki direktor, svaki nastavnik i svaki učenik uvek može da pogreši, ali isto tako da to ispravlja. To je meni osnovna ideja školstva i uopšte životnog puta", navodi Grušanović i dodaje da to treba da ponavljamo sebi da sledeći put ne pogrešimo na isti način.

"To je i put svetosavlja kao znak kome treba težiti", tvrdi Grušanović.

Istakao je da je svaki praznik u školi, pre svega Savindan, organizovanje jedne tople atmosfere u kojoj svi đaci i nastavnici treba da se sete svojih porodičnih trenutaka i da ih presele i u škole.

"Škola mora da bude dom, kao što jeste drugi dom i druga porodice, jer više provedu vremena u školi nego u porodici", ističe Grušanović.

Govoreći o izostajanju učenika iz škole, Grušanović kaže da ukoliko u školi napravimo lepu atmosferu i motivišemo đake oni će dolaziti sa osmehom i odlaziti sa osmehom i samim tim biće manje neopravdanih izostanaka.

"Ja imam dva sina u prvom i drugom razredu i obojica se ljute kada ih ja izostavim ili kada su bolesni. Prosto vole da idu u školu. Zašto se to promeni tokom odrastanja – svi podjednako nosimo tu krivicu", smatra Grušanović.

Istakao je da je se sada sprovodi obuka nastavnika da od učenika traže funcionalno znanje, a ne samo reprodukciju gradiva.

"Samim tim učenici učestvuju interaktivno, nisu samo pasivni slušaoci. To je nešto što može da poboljša. Naravno, sve promene u životu ne idu preko noći, treba unapređivati, razvijati, grešiti, unapređivati i neprestano raditi", zaključuje Grušanović.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво