Kako otići na putovanje bez straha od prevare

Prevarenih turista za trećinu više, kažu u Juti. Od 1. januara počela su da se primenjuju dva pravilnika, a sve agencije imaju rok od mesec dana da obezbede licence i garancije putovanja, tako da ćemo, po svemu sudeći, tek od februara biti sigurniji na putovanju.

Za novogodišnje i božićne praznike rasprodati su turistički aranžmani za putovanja po evropskim gradovima.

Najgore je prošla grupa turista koji su organizatoru platili ceo iznos i krenuli iz Beograda. Stigli su do prve lokacije i tu ostali. Autobus se nije pojavio, pa ne samo što se nisu smestili u hotel i narednog dana nastavili putovanje već nisu mogli ni da se vrate u Srbiju.

Morali su da se dovijaju na razne načine, pa su se u Srbiju vratili kako se ko snašao. Ispostavilo se da su reklamu za aranžman videli na društvenim mrežama, a novac su uplatili osobi koja nema turističku agenciju.

"Sve mora da bude transparentno, da se vidi poslovno ime turističke agencije, matični broj, PIB agencije, da možete o nekim osnovnim informacijama da se informišete, da dobijete Ugovor o putovanju jer samo tada se možete pozvati na Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o turizmu", objašnjava Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Dodaje da, ako sa druge strane imate registrovano pravno lice za obavljanje turističke  delatnosti, a ispostavi se da je radio na crno, da postoji određena prevara, "možete to lice da tužite samo ukoliko ga identifikujete".

Mnogi zameraju, ali retko ko agenciji napiše žalbu, a to je prvo što moraju da urade. Ako nisu zadovoljni odgovorom ili ga uopšte nisu dobili, ne treba da odustanu. Sledeća adresa je Nacionalna organizacija potrošača Srbije.

"Ukoliko ne dobijete odgovor u zakonskom roku, obraćate se tržišnoj inspekciji koja je tu da kao organ naloži turističkoj inspekciji da vam odgovori i da dalje procesuira, pokrene prekršajni postupak kako bi se izrekla novčana kazna za ovakve prekršaje", objašnjava Jovanovićeva.

Od 1. januara počela su da se primenjuju dva pravilnika, a sve agencije imaju rok od mesec dana da obezbede licence i garancije putovanja. Limit pokrića garancije putovanja, kao i visina depozita zavise od licence koju ima agencija. To opet zavisi od toga koliko su imali putnika u proteklih godinu dana, odnosno, od dana podnošenja zahteva za izdavanje licence.

Veliki broj agencija poseduje garancije putovanja do 25. januara i do tada treba da se usklade sa novim pravilnicima i podnesu zahtev za nove licence Agenciji za privredne registre.

Tek u februaru znaće se koliko agencija u Srbiji posluje kako treba. Uskoro bi trebalo da se donese i novi propis o zaštiti potrošača, pa će nezadovoljni putnici lakše moći da ostvare svoja prava, bar da im se vrati deo novca kada agencija ne ispuni ono što je u programu putovanja obećala.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
23° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи