Srpski đaci na PISA testu loši, a sa međunarodnih tamičenja donose medalje

Prema rezultatima PISA testova, svaki treći petnaestogodišnjak u našoj zemlji je funkcionalno nepismen. Sa druge strane, gimnazijalci su samo 2019. godine doneli više od stotinu medalja sa međunarodnih takmičenja. Otuda pitanja - vodimo li računa o prosečnosti, koliko brinemo o nadarenim učenicima i šta je potrebno našem obrazovnom sistemu da bude funkcionalniji?

Hristina Antić, učenica trećeg razreda Farmaceutske škole kaže da joj je na testu najteže bilo to što nije imala dovoljno vremena.

"Možda mi je bilo teško, postojao je test o finansijama, to se kod nas ne radi u školama, pa nisam znala kako da odgovorim", kaže Hristina. 

Stefan Branković, učenik drugog razreda Matematičke gimnazije kaže da u školi imaju takav sistem da se kroz nastavu tehnički pripremaju za takmičenja. 

Dve škole - dva sistema i potpuno oprečni rezultati.

"Naša deca su divna, i mi apsolutno ne smemo da kažemo nijednu reč protiv bilo kog našeg deteta. Jer naša deca su takva da kada im se pruži mogućnost, kada se motivišu, postižnu izuzetne rezultate. Dakle nisu deca problem, stariji su problem", kaže Jasna Janković, predsednik Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije.

Kao uzrok za veliki raskorak u učeničkim rezultatima, profesori navode nemotivisanost đaka i nastavnika, brojne i nesprovedene reforme, nedostatak nastavnog kadra.

"Naša nebriga prema obrazovanju dovodi do toga da svako ko može da ode negde drugde, ode. Da je mladim ljudima to odskočna daska za neko drugo radno mesto. Mi ne gajimo naše kadrove. Mi ne ulažemo u naše kadrove. A onda se zapitamo šta se to desilo", kaže Jasna Janković. 

S druge strane, u Matematičkoj gimnaziji časove drže i profesori univerziteta.

"Profesori sa fakulteta dolaze u srednju školu samo onda kada vide da u toj srednjoj školi ima smisla da rade. Kada vide da su deca zainteresovana, kada vide da sa njima mogu mnogo toga da postignu. I čak vrlo često čujem od profesora fakulteta - te zadatke i to što oni rade sa našim učenicima - to ne bi mogli da rade sa studentima - jer ni studenti nisu zainteresovani i opet oni nemaju takve motive da rade kao oni u srednjoj školi", kaže Srđan Ognjanović, dugogodišnji direktor Matematičke gimnazije u Beogradu.

Ne treba zanemariti ni ulogu medija.

"Dokle mi svi ne budemo počeli da popularišemo da je dobro i lepo biti dobar đak, i da obrazovanje služi sutra za budućnost, nećemo se opet mnogo pomeriti ukoliko ne vratimo taj kult škole, kult učitelja, nastavnika, kult obrazovanja na velika vrata", kaže Zlatko Grušanović, direktor Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja.

Ulaganje u one koji će podizati mlade generacije, ključ je uspeha. Zato se od nove strategije obrazovanja očekuje mnogo, pre svega postavljanje realnih ciljeva.

Број коментара 13

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво