Dokle se stiglo sa planovima za izgradnju metroa

Vlada najavljuje novi leks specijalis, ovog puta za izgradnju metroa. Ako se zakon usvoji, prve dve linije Beograd bi imao za sedam godina. Šta to tačno znači?

Predlog zakona koji je Vlada uputila u skupštinsku proceduru trebalo bi da ubrza izgradnju infrastrukturnih objekata, kao što je metro u Beogradu.

Treba ubrzati postupke eksproprijacije, a zakon predviđa i da Vlada, u slučaju hitnosti i ugroženosti realizacije, može da donese odluku da se u javnim nabavkama primenjuje poseban postupak za izbor strateškog partnera, koji bi sprovodila Vladina komisija.

Sličan leks specijalis usvojen je i za realizaciju projekta "Beograd na vodi".

Kada je reč o pripremama za izgradnju metroa, trenutno se radi planska dokumentacija, koja ne obuhvata samo metro već i linije BG voza i tramvaja. Pre početka izgradnje neophodno je na Makiškom polju urediti vodotokve i odvod kišnice.

"Radi se na geološkom elaboratu. Urađen je geodetski snimak obe trase metroa, vršimo obuku zaposlenih za elemente koji će nam biti potrebni pri daljem razvoju i projektovanju metroa, i kasnije u izgradnji", objašnjava direktor JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar.

Priprema je, kaže, dve trećine posla. "Imamo svoj plan, cilj je da 2025. imamo prvu vožnju", istakao je Kantar.  

Francuska vlada predložila je donaciju kojom će se finansirati izrada studija izvodljivosti i idejni projekat.

"Kad se kaže da nema planiranih sredstava za izgradnju metroa u budžetu, jedan od razloga je što ćemo imati donaciju od devet miliona evra", rekao je Kantar.

Izazovan teren 

Kada je o prve dve linije reč, poznate su trase, mesta gde će se linije ukrštati, raspored stanica.

Urađeno je mnogo i na ispitivanju terena, koji je u graditeljskom smislu izazovan jer će se, osim na kraćoj deonici nad zemljom kroz Makiško polje, za kopanje koristiti krtice koje će prolaziti kroz različitu strukturu zemljišta.

Za prve dve linije Republika treba da obezbedi 4,4 milijarde evra.

"Prva faza prve linije je milijardu i 860 miliona evra, po generalnom projektu. To su neke cifre koje se uklapaju u neke standarde. U zavisnosti od vrste terena, oko 100 miliona evra je kilometar", istakao je Kantar.

Već su potpisani sporazumi o saradnji u izgradnji metroa i najverovatnije će Kinezi obaviti građevinski deo posla, a Francuzi će obezbedili opremu i vozove.

S obzirom na to da je reč o ogromnoj investiciji, ovo treba shvatiti samo kao mogućnost, jer će se o tome tek odlučivati.

broj komentara 9 pošalji komentar
(utorak, 10. dec 2019, 22:06) - Sreten [neregistrovani]

Jug

Juzni deo grada Cerak, Skojevsko naselje, Vidikovac, Labudovo i Petlovo brdo znaci grad velicine Cacka je ostao bez metro stanice bravo!!!

(utorak, 10. dec 2019, 13:56) - anonymous [neregistrovani]

Metro

Moze li neko ko se razume(pod tim ne mislim na laike koji znaju isto koliko i ja) da mi objasni da li je normalno da ovako metro krivuda, i koji je opseg brzina vozova u metrou?

(utorak, 10. dec 2019, 09:51) - anonymous [neregistrovani]

Bezanijska kosa

hahahaha cuj lika sto trazi metro do Bezanijske kose, bas me fino nasmeja.... ne ide metro do bloka 45 i blokova 61,62,63, koji imaju 10 puta vise ljudi od Bezanijske kose...

Nek naprave bilo sta samo malo da rasterete saobracaj. Mada to sto sve linije idu do Beograda na vodi.... to je debilizam, ali glasali ste gledajte, gurajte se i budite u saobracaju po sat i po....

(utorak, 10. dec 2019, 00:51) - anonymous [neregistrovani]

Napredak

Jedini napredak na temu beogradskog metroa bio bi objava da se odustalo. Ove trase su čisto ruganje narodu. Neko je smislio da gradi metro koji će da zaobilazi (i to u širokom luku) sve naseljene delove grada, pogotovo one najgušće naseljene i sa uskim ulicama i brojnim raskrnicama, što onemogućava rešavanje saobraćajnih gužvi prostim povećavanjem broja autobusa. I sasvim je jasno da se metro gradi samo za stanovnike "Beograda na vodi" koji jedini neće ni pomisliti da ga koriste, jer oni svi imaju po nekoliko veoma skupih automobila. Zar stvarno mislite da će neko od njih da ide pod zemlju, da se gura sa običnom rajom i da ga ne vide u kolima od 100 i više hiljada evra? Ovaj projekat je najveća tragedija u istoriji Beograda, veća i od čuvenog Prokopa. I ne čudi što ga je zamislila ista vlast. Tragedija

(ponedeljak, 09. dec 2019, 23:03) - anonymous [neregistrovani]

Amaterski

Ko je crtao plan? Bezanijska Kosa bez metroa???

(ponedeljak, 09. dec 2019, 21:36) - anonymous [neregistrovani]

Jao

Budimpešta je dobila metro 1896. Šta dalje reći...

(ponedeljak, 09. dec 2019, 20:45) - anonymous [neregistrovani]

Dok ne vidim

O beogradskom metrou se vec govori nekih 90 godina (da da !). Tako da dok ne vidim sine nista ne verujem.

(ponedeljak, 09. dec 2019, 19:54) - Mika alas [neregistrovani]

A pancevo???

Evo za početak vi spojite Pančevo sa bg vozom, pošto to niste u stanju da uradite vec 4 godine i više...

(ponedeljak, 09. dec 2019, 19:24) - anonymous [neregistrovani]

Trasa metroa

Nemoguce je pricati o prvoj liniji metroa (ili prve dve linije) koja ne vozi na aerodrom.