Od neopravdanih izostanaka do društveno korisnog rada

Od prošle školske godine primenjuje se pravilnik Ministarstva prosvete koji, za neprimereno ponašanje učenika, osim disciplinske mere određuje i društveno korisni rad. Pravilnik se više primenjuje u srednjim nego u osnovnim školama. Forum beogradskih gimnazija predlaže da i roditelji budu uključeni u društveno korisni ili humanitarni rad.

Vranjska gimnazija primenjuje Pravilnik o društveno korisnom radu. Učenici su bili angažovani da urede prostor, opreme učinicu ili pripreme prezentacije. To su bili uglavnom đaci sa neopravdanim izostancima. 

"Dobro su reagovali, to je za njih bio novi način da provedu svoje slobodno vreme, da urade nešto konkretno, i kroz pravljenje prezentacija smatram da su dosta dosta toga novog naučili i oni", kaže Vukašin Trajković iz đačkog parlamenta.

"Ukoliko je učenik shvatio pouku, shvatio zašto je pogrešio i popravio svoje ponašanje i nije izostajao više sa nastave, na kraju školske godine mu se vraća ta ocena, odnosno ukida ukor odeljenskog veća", kaže Slađana Mitić, pedagog Gimnazije "Bora Stanković" u Vranju.

Forum beogradskih gimnazija predlaže da se uključe i roditelji, da zajedno snose odgovornost.

Aleksandar Markov iz Foruma beogradskih gimnazija kaže da je problem u tome što se društveno korisni rad uvek doživljava kao neka vrsta fizičkog rada. To uopšte ne mora da bude fizički rad, podseća Markov:

"Primera radi, može da bude prilagođen stepenu obrazovanja roditelja, ako je roditelj lekar a njegovor dete napravi neki problem zašto ne bi zajedno sa detetom kroz neke radionice najpre od svoje škole, detetove škole pa preko nekih drugih škola - obišao i održao predavanja kakve su posledice vršnjačkog nasilja i slično."

Roditelji su sada uključeni, ali da, sa školom, osmisle aktivnosti, sarađuju sa školom ali ne učestvuju u društveno-korisnom ili humanitarnom radu.

Tatjana Đurović, koordinatorka tima za zaštitu dece od diskriminacije, zlostavljanja i zanemarivanja u Smederevu, rekla je da bi bilo efektivnije, samim tim što roditelji provode vreme sa decom, da sa njima - razgovaraju.

"To je ono što našoj deci danas inače nedostaje i većina stvari koja podrazumeva neprikladno društveno ponašanje, u stvari, proističe iz odnosa u porodici", kaže Đurovićeva.

"Društveno korisni rad svodimo na radno vaspitanje, te neke radne navike koje moraju da postoje, a upravo roditelj će uticati na jačanje ličnosti, govorim o pojedincu ali govorim o nekom i kolektivnom usmerenju, znači učenik i roditelj zajedno doprinose afirmaciji zajednice, društva", kaže Suzana Mišić Stanković, direktorka gimnazije "Bora Stanković" u Vranju.

Mere zavise i od težine greške, učenik može da pomaže u radionici, uređuje prostor oko škole, čisti sneg ili lišće, pomaže dežurnom nastavniku, učestvuje u humanitarnim akcijama, priprema projekte.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 16. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво